Sunday, 4 December 2016

Hadiah Utama Contest Ceritakan Pengalaman Manisku Melahirkan bayi Sulong

HADIAH PERTAMA 



CONTEST 
" CERITAKAN PENGALAMAN MANISKU 
MELAHIRKAN BAYI SULONG""
💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛


Alhamdulillah , hadiahnya sangat-sangat lah lumayan dan sangat bagus untuk ibu-ibu tau. Admin pun pengamal tegar ni. memang rasa kebabom terbaik . 

Jom tengok apa hadiah kita itu




Hadiah -hadiah kat atas tu sebenarnya TOP RANKING pilihan para ibu semasa berpantang dan selepas berpantang . Memang inilah SET COMBO yang ohsem dan SANGAT berkesan . 

Meh kenal-kenal dulu dengan Set Ibu ini :- 

1 ) ESP ( Energizing Soy Protein)

ESP memang Paling TOP dan pilihan ramai tidak wanita mahupun lelaki . admin share je minum dengan Husband haa memang best , rasa bertenaga , kulit lembut , parut dah pudar lagi -lagi parut Streach mark . hohoho .. ini memang happy sangat-sangat tau . 

Antara khasiat ESP yang lain ialah :- 




2) Alfalfa 

Alfalfa sebenarnya sejenis tumbuhan/herba yang sagat kaya dengan nutrisi.Alfalfa ini kiranya wajib lah ibu-ibu ambil , Sebabnya ia ibarat Kacip fatimah . wow memang Terbaik tau .Jika ibu-ibu baru lepas bersalin , Alfalfa ini membantu mengecutkan peranakan kita yang mengembang selepas bersalin . selain itu membantu pengeluaran susu ibu dengan meriahnya . 

Lain-lain Kelebihan dan Kebaikan Alfalfa Shaklee / Alfalfa Complex Shaklee 



3 ) Lecithin 
Memang admin wajib ambil setiap pagi sebelum makan , buka sahaja membantu dalam masalah berat badan tau . tapi lecithin ini juga membantu dalam masalah bengkak susu , melegakan bengkak susu . haa In shaa Allah . sakit tau bengkak susu ini boleh sampai demam , nangis . admin dah pernah kena dulu . 

apa lagi khasiat lecithin ini ? 

Image result for khasiat lecithin shaklee


Testimoni :-

Image result for testimoni set berpantang shaklee


Image result for testimoni set berpantang shaklee

Image result for testimoni set berpantang shaklee


Haaa Best Sungguh kan ibu-ibu , nak dapat semua ini bukan susah pun tau , cuma sertai contest yang kami sediakan sahaja . 

IN SHAA ALLAH IA MILIK ANDA .

 jika cukup syarat nya 

boleh klik poster untuk LIKE page dan dapatkan informasi mengenai CONTEST yang sedang berlangsung (semua syarat dan tarikh tamat penyertaan bergantung kepada pihak penganjur)


Buatlah keputusan yang tepat sekarang demi untuk hidup yang lebih sihat di kemudian hari!


Artikel Menarik Untuk Ibu :- 
3.
  


--------------------------------------------------------

Untuk ibu-ibu yang ingin dapatkan sendiri , boleh lah membuat pembelian dengan hanya satu klik di bawah ini atau terus hubungi saya :)


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=be329442040732a45e4832bf54eaf382



 Jika pembelian online , sila hubungi saya untuk dapatkan pakej konsultasi dan tips menarik.


Jika ingin tahu lebih details mengenai set ibu yang ohsem ini boleh hubungi saya di :- 


Sunday, 27 November 2016

Landmark Study Shaklee


Dulu kan ingat lagi, aizah ingat makan vitamin apa-apa pun semua bagus, yelahkan dah namanya vitamin mestilah terbaik dan selamat.

RUPANYA ANGAPAN AIZAH ITU SALAH

banyak rupanya lambakan vitamin dan supplement yang mempunyai bahan-bahan terlarang dan paling menakutkan tiada kelulusan KKM. yang paling penting ada sesetengahnya tidak halal. SCARY JE.

kesedaran tu bermula aizah mengenali landmark study #shaklee . banyak aizah belajar tentang pentingnya tahu latarbelakang vitamin sebelum kita beli di mana mana.

apa landmark study buat sehingga aizah bebetul yakin dengan shaklee?
- kaji sesuatu product sebelum mengeluarkannya dipasaran.
- kajian yang memakan masa bertahu-tahun ada yang berpuluh tahun . ahh berpuluh tahun?
YA SHAKLEE DAH 100 TAHUN TAU. lama kan.
-shaklee hanya inginkan productnya
sentiasa selamat, semulajadi dan yang penting selamat.

Bila tengok je result landmark study ni, oish makin takut nak ambil sebarang supplement .
Bukan tak percaya tapi landmark study membuktikannya.

Cuba cek, vitamin yang awak ambil selama ni ada landmark study tak? Hati-hati semua. Ada vitamin yang mempunyai racun dan memberi kesan buruk dimasa akan datang.

VITAMIN SHAKLEE BERBEZA DENGAN YANG LAIN. In Shaa Allah. Selamat, semulajadi, berkesan dan halal.

SAYA PENGUNA SHAKLEE TEGAR
SAYA PEENGEDAR SHAKLEE PRO.

Alhamdulillah saya dah jumpa vitamin yang terbaik di dunia..

🍃 pakar #shaklee pro
---------------------
🏵 aizah azlem
📲 017.305.3031
⌨ www.butiksihatcomel.com
S A Y A J U A L S H A K L E E

#tsunamishaklee #landmarkstudy #shakleeeffect#liveamazing
 

Tuesday, 22 November 2016

Tips Tingkatkan Sistem Imun Badan Kita

Alhamdulillah selsema anak-anak dah semakin kurang. apa yang pentingnya kita perlu tingkatkan imun anak -anak kita.
.
demam adalah perkara biasa tetapi kita perlu kawal dan cepatkan proses penyembuhan anak-anak kita untuk mengelakan masalah lain datang.
.
kenapa nak sangat tingkatkan sistem imun kita ni?
sebab nya , sistem imun adalah sistem pertahanan terhadap serangan penyakit atau virus. .
jadi bila sistem imun kita tak kuat haaaaaa
nilah sebabkan kita mudah sokmo jatuh sakit contoh demam, selsema .
.
biasanya aizah amalkan 4 perkara kat bawah ni la sokmo . ambil hari hari untuk kuatkan sitem imun
-garlic yang bertindak seperti antibiotik untuk tingkatkan antibodi badan kita. pernah dengar? bawang putih elok untuk sistem badan? haaa amik je garlic ni. sebiji dia sama dengan selabu bawang putih. dasatkan.
- vitamin c dewasa dan vitamin c chewable untuk kids , ni memang terkenallah dengan khasiat yang menguatkan sistem imun kita sekeluarga. memang berkesan dan yang penting selamat. memang best.
- madu .
madu ni pun kan makanan sunnah, khasiatnya memang bagus untuk kita amalkan setiap hari.
in shaa Allah. kita ni kan berusaha je untuk sihat sokmo. segalanya dari Allah untuk kesembuhan ,kesihatan.
.
siapa belum ada set kuatkan imun ni, aizah cadangakan beli la 1 set ni untuk pencegahan awal atau jika sedang alami serangan virus ia membantu untuk cepat pulih.

.
boleh hubungi aizah
017.305.3031
🍃 pakar #shaklee pro
---------------------
📲 017.305.3031
👩 aizah azlem
⌨ www.butiksihatcomel.com
⌨ www.ikhtiarsihat.com
S A Y A J U A L S H A K L E E


-796-
#tsunamishaklee #liveamazing #shakleeeffect #greateleven #pengedarshaklee #agenshaklee #shakleebandarseriputra #shakleenilai #shakleebrunai

Wednesday, 16 November 2016

Vitamin Untuk Insan Tersayang

dua tiga kucing berlari
sarapan apa pagi ni ?
.
Assalamualaikum gaiss
tengah sarapan ke tu? cuba tengok dalam pinggan mangkuk kita ada makanan apa.

.

ada tak vitamin sekali tu gaiss?
vitamin tu penting walaupun kita rasa kita sihat sekarang dan kita nampak orang orang tersayang kita masih kuat. bukan ke
"MENCEGAH ITU LEBIH BAIK" 
.
sebab dari kata kata tu la hakak bekalkan #vitamin_shaklee untuk insan tersayang hakak. Alhamdulillah.
.
biasanya pagi-pagi sebelum cik cinta hakak ke kerja. hakak shake ESP. dan sekarang cik cinta hakak dah rutin ambil vitamin c dan Alfalfa . haa Alhamdulillah. untuk kesihatan dan tenaga sekaligus untuk kulit yang sihat
.
anak-anak syurga hakak ni pulak memang sokmo mintak vitamin c chewable tu . makan macam gula-gula je mereka ni. meal shakes macam biasa la letak dalam susu. semua ni untuk tingkatkan imunisasi dan elak sembelit anak tu.
.
tak lupa mak ,ayah , mak mertua dan nenek kat kampung tu kita terbangkan vitamin untuk kesihatan diusia emas ni. biasa aizah memang bekalkan yang wajib ostematrix , selain tu omega, Alfalfa dan Esp .
.
Alhamdulillah yang penting kita ikhtiar sihat untuk seisi keluarga kita.
keluarga sihat kita gembira . in shaa Allah.
bak kata pepatah lagi.
.
KITA BUKAN MEMBELI VITAMIN
TETAPI
KITA SEDANG MEMBELI KESIHATAN
KITA YANG SANGAT BERHARGA
.
jom sahabat sahabat aizah kita mulakan dengan
vitamin untuk memelihara kesihatan kita dan insan insan tersayang .
.
JOM MULAKAN DENGAN HUBUNGI Aizah Azlem .
untuk dapatkan "vitamin shaklee"
🍃 pakar #shaklee pro
---------------------
📲 017.305.3031
👩 aizah azlem
⌨ www.butiksihatcomel.com
⌨ www.ikhtiarsihat.com
S A Y A J U A L S H A K L E E

Saturday, 12 November 2016

Tanda Dan Cara Atasi Kanser Serviks Yang Wajib Kita Tahu

Assalamuaikum semua, Kanser serviks memang di geruni oleh setiap wanita kerana ia melibatkan aset terpenting kita. menurut kajian , kanser serviks adalah pembunuh kedua pada wanita . Jadi sama-samalah kita menjaga aset terpenting kita ini . In Shaa Allah.



kanser ini boleh menyingah kepada sesiapa sahaja tidak kira usia , walaubagaimanapun mengikut kajian wanita yang berusia 40-50 berisiko tinggi diserang kanser serviks. Kanser serviks atau pangkal rahim ini disebabkan oleh virus Human papilomavirus (HPV).

Semoga artikel ini menjadi panduan untuk saya dan rakan-rakan sekalian untuk lebih prihatin terhadap faraj kita untuk mencegah kanser serviks . Jika rakan-rakan aizah yang sedang mengalami masalah kanser serviks, aizah harap cara atasi yang akan aizah kemukakan nanti dapat membantu untuk ikhtiar sembuh . In Shaa Allah .

Tanda-tanda awal kanser serviks :- 

1) Berlakunya pendarahan di faraj kita secara tidak normal .
Ramai wanita yang didiagnosis kanser serviks ini apabila alami pendarahan tidak teratur. Kanser serviks boleh merebak ke tisu yang berdekatan, ia juga boleh mewujudkan kapilari yang baru dan tidak normal yang mudah pecah dan boleh akibatkan ia pecah dan alami pendarahan . Jika pendarahan berlaku didalam tempoh haid ( pendarahan yang banyak / luar biasa) , Selepas melakukan hubungan seks , selepas menopaus ataupun selepas melakukan pemeriksaan pelvik. Selain itu terdapat jangkitan pada organ serviks dan keradangan serviks.

ANDA PERLU BERJUMPA DOKTOR untuk pemeriksaan lanjut, cara ini boleh jadi tindakan awal untuk cegah kanser serviks.


2) Keluar cecair yang luar biasa dari faraj 
Cecair atau keputihan memang biasa keluar pada setiap wanita. Tetapi jika lelehan cecair bertambah dan banyak berlaku di iringi dengan berbau busuk dan keluar tidak menentu . cecair keputihan yang keluar lebih teruk , pucat , berair mungkin berwarna coklat ataupun bercampur dengan darah.

JIKA ANDA ADA GEJALA INI BERJUMPALAH DENGAN DOKTOR .

Image result for peradangan serviks


3) Kesakitan pada Pelvis . 
Kesakitan pelvis ini normal jika ia berlaku semasa haid. walaubagaimanapun jika kesakitan pelvis ini berlanjutan lebih lama dan kerap berlaku , ini mungkin tanda awal kanser serviks .

Image result for pelvis
4) Berasa sakit ketika melakukan hubungan seks 
Hubungan seks yang sangat menyakitkan, ini sangat merbahaya kemungkinan kanser serviks sedang berkembang . selain sakit , mungkin juga akan dapat rasa ketebalan didalam faraj dan keputihan yang berbau busuk.

5) Sakit ketika membuang air kecil 
Semasa membuang air kecil , seakan terasa seperti pedih , terbakar dan terasa saluran terlalu sempit . Ini berlaku dikhuatiri kanser serviks merebak ke tisu berdekatan. walaubagaimanapun , terdapat juga sakit ketika membuang air kecil ini hanya kerana air kencing kotor , jangkitan yis atau penyakit kelamin . Oleh itu , perlu membuat pemeriksaan doktor terlebih dahulu .

6) Tidak Dapat Kawal Pundi Kencing 
Kehilangan kawalan pada pundi kencing ialah masalah utama pada pesakit kanser serviks, Selain ditambah pula darah dalam air kencing . ini menunjukkan kanser serviks merebak ke kawasan berdekatan.

7) Kaki Bengkak 
Wanita yang didiangnosis dan telah disahkan mengalami kanser serviks akan mengalami bengkak dan sakit di bahagian kaki sehingga menganggu aktiviti seharian kita.

8) Kehilangan berat badan 
Bila diserang penyakit kanser , sistem imun bekerja kuat untuk melawannya. sejenis protien
(cytokines) memecahkan lemak lebih tinggi dari biasa . Jadi dia akan menurunkan berat tanpa kita berdiet .

9) Tempoh haid lama dan banyak 
Tempoh haid yang terlalu lama dari biasa salah satu tanda awal kanser serviks. Selain itu, haid di katakan berat apabila darah keluar terlampau banyak dan mungkin perlu menukar pad setiap 2 jam sekali. Ada juga sesetengahnya hanya alami masalah hormon, fibroid, folid. apa-apa pun jika anda alami masalah ini, wajib berjumpa doktor .

10) Sentiasa Keletihan 
walaupun sudah rehat secukupnya, badan anda tetap rasa terlalu letih dan tidak bermaya. bila diserang kanser, sel-sel darah merah akan digantikan dengna sel darah putih untuk melawn penyakit ini, ini boleh menyebabkan anemia dan boleh buatkan rasa keletihan, hilang selera makan dan tidak bermaya.

JIKA ANDA ADA TANDA-TANDA DI ATAS , PERGILAH BERJUMPA DOKTOR UNTUK PEMERIKSAAN .

Kanser rahim terdapat empat peringkat :- 





ATASI KANSER SERVIKS DENGAN VIVIX SHAKLEE 

Disyorkan yang alami kanser serviks mengamalkan vivix shaklee ini kerana vivix mengandungi kaya dengan Resveratrol dan Ellagic Acid yang membantu kawal dan hentikan sel-sel kanser daripada merebak. 

Jadi penting amik ambil dan amalkan vivix untuk pesakit kanser .


Vivix membantu membina balik sel-sel yang rosak akibat diserang kanser . 

Sel-sel rosak yang telah dibetulkan ini akan kembali kepada proses semulajadi untuk mati yang dipanggil proses apoptosis dimana proses ini menyebabkan sel kanser semakin berkurang dan akhirnya terbantut. 

Terdapat kajian dari Universiti Missouri pada tahun 2013 menemui bahawa kombinasi resveratrol (kandungan utama Vivix!) dan radioterapi mampu membunuh lebih banyak sel kanser berbanding terapi sahaja.





Alhamdulillah mereka sudah mengamalkan vivix dan dengan keizinan Allah , Dengan keajaiban Allah dan bantuan Vivix yang mengandungi sumber alam ciptaan Allah ini , 
ramai yang telah
berjaya bebas dari kanser . 

Ayuh , kini giliran anda pula merasai dan mendapat 
kesihatan yang lebih baik 
dan 
BEBAS KANSER 


In shaa Allah , aizah ingin memimpin tangan awak untuk membantu pulih dari kanser serviks dari merebak lebih parah dan merosakkan aset terpenting kita . 

-Salam sayang dari aizah -


HANYA DENGAN SEBOTOL VIVIX INI, KITA MAMPU MENGUBAH MASA DEPAN KITA KEMBALI SIHAT .

Saya ingin membantu anda , hubungi sahaja saya di :- 


atau boleh membuat pembelian online dengan hanya satu klik di bawah :- 


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=909356f33e0f20f0bc5737c086ed9234


 Jika pembelian online , sila hubungi saya untuk dapatkan pakej konsultasi dan tips menarik.


Friday, 11 November 2016

Panduan Zikir Munajat Harian Kita

Assalamualaikum semua , apakabar hati kita , apakabar jiwa kita , apakabar rohani kita ?
semoga kita sentiasa berzikir untuk menyucikan hati . In shaa Allah

Orang-orang yang beriman dan hati mereka manjadi tenteram dengan mengingat Allah. Ingatlah, hanya dengan mengingati Allah  hati menjadi tenteram. (al-Ra`d:28)

Al-Mawardi mentafsirkan “zikrullah”  dengan maksud ketaatan, balasan dan janji Allah SWT.
Sementara Ibn Asyur  mengatakan  “zikrullah”   bermaksud perasaan takut dan menjaga diri dengan melakukan suruhan dan meninggalkan larangan. Ia juga bermaksud al-Quran dan zikir dengan lidah.
Ringkasnya,  “zikrullah”    bermaksud  kita  menguatkan hubungan dengan Allah SWT  dengan tunduk dan patuh kepada agamaNya dan pengertiannya tidak tertumpu hanya kepada maksud zikir dengan lidah sahaja.

Kita diajar utk tidak sesekali meninggalkan berzikir kepada Allah kerana zikir dapat mengubat penyakit hati yang terdapat dalam diri manusia seperti riak,takbur,ujub,bangga diri dan sebagainya..jangan sesekali kite tidak berzikir dalam masa 1 jam,1 hari bahkan sepanjang masa walaupun kite hanya menyebut nama Allah tnpa mengingati-Nya atau tanpa menghadirkan Allah dalam hati kita




Zikir dalam 7 keadaan

Seorang ahli zikir, Asy-syaikh Al-Faqiih Al-Laithi pernah berkata : ‘sesiapa yg memelihara (selalu mempergunakan) tujuh aneka kalimah berikut yang digunakan dalam 7 keadaan , maka InsyaAllah akan tergolong kalangan mulia menurut pandangan Allah dan para malaikatNya, dan Allah akan terus mengampuni dosanya sekalipun bak buih lautan luas, seterusnya dia akan termasuk orang yg memperoleh kemanisan iman InsyaAllah juga mendapat keredhaan pada hidup dan matinya.

7 kalimah itu adalah :
  • Bismillahhirrahmannirahim – Ketika memulai sesuatu perkara yang baik.
  • Alhamdulillahhirabbila’lamin – Ketika sudah selesai sesuatu perkara yang baik.
  • Astghfirullahhala’zin – Ketika melakukan perbuatan yang dosa dan sia-sia.
  • InsyaAllah – Ketika hendak berjanji atau melakukan sesuatu kerja.
  • LahaulawalaQuwwatailbilah – Ketika mengahadapi sesuatu kerja yg agk sukar,
  • Innalillahiwainnalillahirajiu’n – Ketika ditimpa sesuatu dugaan.
  • Lailahaillah, muhammadurrasullah – Setiap masa.. siang dan malam.. susah dan senang...



Jom kita tengok zikir harian yang boleh kita amalkan . 

JUMAAT : YA ALLAH – 1,000 KALI, ALLAH HAMPIR KEPADA KITA, ALLAH BERI KITA SOLAT, ISLAM, RAJIN, SUKA, LAZAT, BERAMAL IBADAH, TIDAK MALU TUTUP AURAT BAGI PEREMPUAN.
SABTU : LAA ILAHA ILLA ALLAH – 1,000 KALI,
SENANG HATI, AMAN DAN TENTERAM.
AHAD : YA HAYYU YA QAYYUM – 1,000 KALI,
ALLAH HIDUPKAN KITA DAN BERI PELIHARAANNYA.
ISNIN : LAA HAULA WALA QUWWATA ILLA BILLA HIL ALIYYIL AZIM – 1,000 KALI,
SATU KALIMAT UMPAMA SATU BUKIT UHUD. BANYAK KALI SEBUT HILANGLAH SIFAT MENUNJUK-NUNJUK, KEJI, RIAK, TAKABBUR, SAYANGKAN DUNIA DAN SEBAGAINYA.
SELASA : ALLAHUMMA SOLLI ALA MUHAMMADIN ABDIKA WARUSULIKA NABIYYI WA UMMIYYI WA’ALA ALIHI WASOHBIHI WABARIK WASALLIM – 1,000 KALI,
ALLAH AMPUNKAN DOSANYA SATU TAHUN (KALAU NAK PENDEK SELAWAT KE ATAS NABI)
RABU : ASTAGHFIRULLAH AL’AZZIM AL-LAZI LAA ILA HA ILLA HUWAL HAYYUL QAYYUM – 1,000 KALI,
SATU KALI SEBUT HILANG SATU TITIK HITAM DALAM HATI KITA. SATU TITIK HITAM ADALAH DARI SATU DOSA, JIKA TIDAK MEMINTA MAAF (MENGHILANGKANNYA) WALAUPUN SEMBAHYANG,KITA AKAN MASUK NERAKA SELAMA MANA TITIK HITAM TERSEBUT BERADA DALAM HATI KITA.

KHAMIS : SUBHANALLAHIL AZIMI WABIHAMDIH – 1,000 KALI,
ALLAH AMPUNKAN DOSA SEBANYAK BUIH DILAUT, DAN SATU KALI SEBUT TUMBUH SATU POHON SYURGA UNTUK KITA DI TAMAN SYURGA.


Tinggal zikir bererti MATI..
hidupkan zikir bererti HIDUP.

rujukan :-http://syafaonline.blogspot.my/2012/09/zikir-selawat.html

Wednesday, 9 November 2016

Detox Parasit Cara Membuang Cacing Dalam Badan


Orang dewasa pun ada #CACING
Bila Detox cacing keluar segumpal
jangan ingat kanak-kanak sahaja ada
.
P A R A S I T
.
umpama tetamu tak di undang ke dalam badan kita .
tau tak ? parasit ini dah la masuk dalam tubuh kita, makan pulak nutrien yang penting untuk badan kita.
lepas tu senang-senang je tinggalkan toksin yang tidak diperlukan
kepada badan kita
MEMANG TAK PATUT .


.
C A C I N G
.
ingat tak dulu-dulu , mak sokmo marah , jangan main pasir kotor tu masuk cacing . Habis tu dah besar macam ni lagu mana pula cacing pecah masuk ni?
.
u olss cacing ni boleh boleh santai-santai je masuk badan kita dengan cara kat bawah ni :-
* Mandi di tempat awam seperti kolam renang
* Masuk melalui haiwan-haiwan peliharaan
* Melalui sumber air minuman dan mandian
* Makan makanan yang tidak dimasak dengan sempurna
* Sayura yang tidak dibersih dengan betul
.
haa . berdebar-debar je kan , cacing ohh cacing . buat hidup tak tenang pulak .
C E K B A D A N K I T A .
ada tak nampak terang-terang ada pembiakan cacing tu .
.
-Badan lesu
- Stress
- Sering dalam keadaan 'blur'
- Kembung
- Alergi
- Masalah kulit
- Sakit otot dan sendi
- Gatal-gatal pada bahagaian sulit dan dubur
- Sugar Craving (teringin benda manis)
- Sukar tidur dan sukar bangun
- Masalah haid
.
Ada? kita perlu BUANG CACING TU dengan cara D E T O X .
satu kaedah nyahkan parasit dari badan dengan suplement Shaklee dengan diet yang bersesuaian.
.
BILA ? Mula kan di bulan purnama , sebab waktu ini cacing paling aktif , mengawan , bertelur . aishh geli pula kan .
.


bila cacing bermaharajalela dalam badan kita , kita nak sihat pun payah , makan makanan berkhasiat tapi still juga tak sihat. jadi penting sangat detox ini , untuk kembalikan badan kita sihat . bukan hanya untuk kurus sahaja.
.
jangan tunggu cacing makin banyak dalam badan kita .




.
hubungi aizah untuk B U A N G C A C I N G .
pakar #shaklee pro
---------------------
aizah azlem
017.305.3031
S A Y A J U A L S H A K L E E






Detox Parasit Cara Membuang Cacing Dalam Badan


Orang dewasa pun ada #CACING
Bila Detox cacing keluar segumpal
jangan ingat kanak-kanak sahaja ada
.
P A R A S I T
.
umpama tetamu tak di undang ke dalam badan kita .
tau tak ? parasit ini dah la masuk dalam tubuh kita, makan pulak nutrien yang penting untuk badan kita.
lepas tu senang-senang je tinggalkan toksin yang tidak diperlukan
kepada badan kita
MEMANG TAK PATUT .


.
C A C I N G
.
ingat tak dulu-dulu , mak sokmo marah , jangan main pasir kotor tu masuk cacing . Habis tu dah besar macam ni lagu mana pula cacing pecah masuk ni?
.
u olss cacing ni boleh boleh santai-santai je masuk badan kita dengan cara kat bawah ni :-
* Mandi di tempat awam seperti kolam renang
* Masuk melalui haiwan-haiwan peliharaan
* Melalui sumber air minuman dan mandian
* Makan makanan yang tidak dimasak dengan sempurna
* Sayura yang tidak dibersih dengan betul
.
haa . berdebar-debar je kan , cacing ohh cacing . buat hidup tak tenang pulak .
C E K B A D A N K I T A .
ada tak nampak terang-terang ada pembiakan cacing tu .
.
-Badan lesu
- Stress
- Sering dalam keadaan 'blur'
- Kembung
- Alergi
- Masalah kulit
- Sakit otot dan sendi
- Gatal-gatal pada bahagaian sulit dan dubur
- Sugar Craving (teringin benda manis)
- Sukar tidur dan sukar bangun
- Masalah haid
.
Ada? kita perlu BUANG CACING TU dengan cara D E T O X .
satu kaedah nyahkan parasit dari badan dengan suplement Shaklee dengan diet yang bersesuaian.
.
BILA ? Mula kan di bulan purnama , sebab waktu ini cacing paling aktif , mengawan , bertelur . aishh geli pula kan .
.


bila cacing bermaharajalela dalam badan kita , kita nak sihat pun payah , makan makanan berkhasiat tapi still juga tak sihat. jadi penting sangat detox ini , untuk kembalikan badan kita sihat . bukan hanya untuk kurus sahaja.
.
jangan tunggu cacing makin banyak dalam badan kita .




.
hubungi aizah untuk B U A N G C A C I N G .
pakar #shaklee pro
---------------------
aizah azlem
017.305.3031
S A Y A J U A L S H A K L E E






Monday, 7 November 2016

keajaiban Allah tempat meminta




Alhamdulillah..
siapa suka membaca hangkat ketiak 😁.
.
buku apa korang last baca? jom share .
boleh tukar ilmu
.
aizah baca buku keajaiban Allah tempat meminta.
.
buku ini banyak menceritakan pengalaman orang yang berjaya dengan keajaiban Allah ini.
salah sorangnya ialah #ROSYAMnor
.
ada juga tips jurnal amal iaitu
⚘ sentiasa memilih jalan yang didalamnya ada agama
⚘ sentiasa menyebut nama Allah
⚘istigfar dan selawat.
.
Rasullulah SAW bersabda
" berdoalah kepada Allah SWT dalam kamu yakin akan dimustajabkan"
.
Ya Allah semoga ada keajaiban pada bulan ini untuk aizah untuk membantu lebih ramai orang dan berjaya dalam kerjaya #shaklee .
amenn.. ya Allah ..

🍃 pakar #shaklee pro
---------------------
 aizah azlem
017.305.3031
 www.butiksihatcomel.com
S A Y A J U A L S H A K L E E

Sunday, 6 November 2016

Vitamin kesihatan wanita Kesukaan saya

Assalamualikum gaiss , selamat berhari minggu .
.
Pukol berapa bangun pagi tadi tu, ada tak yang rasa malas nak bangun, tak larat bebenornya. hari cuti pulak tu ya.
.
dulu hakak pun macam tu juga , tak larat sebenarnya , lemau je badan ni macam biskut masuk angin tau. haa bayangkan u olss. 
.
tapi sekarang hakak dah berubah 360 darjah dah, walaupun wahm, hakak bangun pagi macam orang nak pergi kerja office , lepas tu dah tak sambung tidur dah , terus masuk bersilat office hakak ni. rutin setiap hari hakak tu.
.
perubahan yang ketara ni, bila hakak amalkan air penawar badan lemah-lemah ni , bukan ubat kuat gaiss. ni ha ESP kesayangan hakak ni. bagi hakak cergas sampai ke petang, kulit pun tegang tak kusam-kusam tau . tak tersekat diskala 6 kalau lalukan kain lycra pun.
.
Bersin awal pagi tu tabiat ke apa? kalau memang betul tabiat takpe la adik adik, tapi kalau ada sinus tu, memang ke sental sinus-sinus tu takut makan dalam. tu sebab hakak sokmo ambil vitamin c tu, bagusnya vitamin c shaklee ni macam-macam manfaat.
.
kalau orang perempuan ni kan , memang la ada keputihan tapikan tau tak keputihan ni ada yang jenis normal dan abnormal, baiklah cegah dulu sebelum diserang hendap oleh bakteria.tak mo tak mo. tu lah sebabnya alfalfa ni tak pernah hakak sisihkan dari hidup hakak. elok untuk peranakan kita bertindak bak kacip patimah u olss.
Alhamdulillah hakak memang ngam betul dengan ESP, Vitamin C dan alfalfa ni. " BADAN NAK PAKAI LAMA" kan .
.
ada yang berkenan ke tu, meh SMS/ WHATSAP hakak .
>>> 017.305.3031
in shaa Allah hakak akan bantu u olss.
pakar #shaklee pro
---------------------
 aizah azlem
 017.305.3031
butiksihatcomel
S A Y A J U A L S H A K L E E


Thursday, 3 November 2016

Perbezaan Vitamin Sintetik, steroid dan Semulajadi

Dulu hakak selalu sakit kepala guling-guling , hakak memang telan panadol je, boleh katakan panadol ni sokmo ada dalam beg hakak. pergi klinik minta panadol lebih nak buat bekal .ambil ubat ekzema yang sokmo ada stroid nak cepat pulih. 
.
zaman tak ambil tahu, ingat ubat sentiasa selamat dan sihat untuk kita ni ambil.
.
pada satu ketika tu hakak tersedar dari lamunan yang anggap ubat adalah segalanya. bila tengok sendiri kesan-kesan sampingan pada kawan memang "always" ambil pil tahan sakit bila sakit kepala menyerang hampir setiap hari.
.
sejak tu hakak dah kurang la ambil panadol. kalau dulu sehari sehingga 6 biji , dah mula kurangkan kepada 3 biji . bukan kata hakak tolak terus ubatan ni tapi cuma belajar untuk kurangkan. kadang bila tersangat perlu baru kita ambil.
.
Tapi sekarang hakak dah stop lama tak ambil panadol, bekal dalam beg memang tak de. Sekarang hakak dah sedar antara sintetik, steroid dan semulajadi.
.
Jadi hakak belajar ambil semulajadi untuk jaminkan tiada kesan sampingan yang teruk pada masa akan datang.
.
Bila mata dah berpinar-pinar sakit kepala , hakak terus telan alfalfa 3 biji, relax sekejap . Alhamdulillah, sakit kepala hilang. memula rasa tak percaya juga, mungkin kah suratan atau kebetulan? tapi esok kepala sakit lagi , hakak telan lagi 3 biji. eyh Alhamdulillah memang berkesan. Ya Allah happy sangat .
.
kalau demam ke sakit kepala, dulu asben hakak selalu hulur panadol , tapi akak buat tak tahu je. hakak setia telan shaklee.
.
lepas tu hakak terbaca pulak " ADAKAH ANDA YAKIN UBAT BAHAN KIMIA TIADA KESAN SAMPINGAN? . waktu tu terus je tanya kat pakcik gugel ni . nak tahu juga? tanya pakcik gugel , dengan keyword " kesan sampingan ubatan" .
.
sebab tu, hahak gagahkan juga sharing dengan u olss , kebaikan shaklee ini yang sentiasa selamat , semulajadi dan tiada kesan sampingan . shaklee siap ada landmark study yang uji setiap product demi keselamatan kita , contohnya #nutriferon , kajiannya selama 40 tahun tau u olss. sebab tu bagus , orang demam denggi sokmo cari ni.

eyh eyh terlajakkk panjang , k la hakak nak siapkan masak jap eyh . 



alfalfa dan nutriferon promosi
okbai.
sharing is loving


🍃 pakar #shaklee pro
---------------------
🏵 aizah azlem
📲 017.305.3031
⌨ www.butiksihatcomel.com
S A Y A J U A L S H A K L E E