Tips Perbanyakkan Susu Ibu Ketika Berpuasa

Bulan Puasa Pun Susu badan Melimpah , Alhamdulillah . 

Salam semua ,  Ibu mana tak nak susu banyak kan ? rezeki anak tu ... :) 
ramai jugak ibu yang risau kalau puasa nanti susu merudum tak ? susu kering tak? susu berkurang tak ? Macam- Macam persoalan :) 

kebaikan susu ibu



Jom kita tengok dulu apa yea sebenarnya penghalang dan cara atasi masalah Penyusuan ni :- 

kebanyakannya terjadi pada ibu-ibu yang bekerja , sebab apa ? sebab ada sesetengah ibu-ibu bekerja kurang masa untuk mengepam. Tapi saya nak tekan kan dekat sini sebenarnya ibu-ibu bekerja juga boleh berikan susu ekslusif ni sama dengan ibu-ibu tidak bekerja. 
buatkan 1 jadual untuk mengepam susu . contohnya setiap 2 atau 3 jam selama 10-15 minit . secara konsisten . saya pernah baca artikel yang mengatakan " kita pum susu sama macam kita bg susu direct to baby . baby lapar kita bagi susu jam berapa selang berapa jam or minit " 

Contoh jadual :- 




Selain itu, Ibu-Ibu kadangkala tak selera makan , kita perlu tau , dalam masa menyusu juga kita perlu jaga makan kita , sebab ? sebab kita perlukan banyak nutrisi dan tenaga. 

Fahami Konsep Supply dan demand. masa kita menyusu atau mengepam juga kita perlu dalam keadaan tenang, jangan terlampau stress . kalau boleh kita berzikir sambil kita mengepam susu .

Ada juga yang kata pum susu mahal , sebenarnya macam jenis ada di jual , ada yang mahal dan ada yang murah . ada yang manual dan ada yang auto .. :) kita boleh pilih ..

Saya hari tuh beli set pump first year :) Alhamdulillah 



AMALAN, DOA DAN ZIKIR UNTUK MEMPERBANYAKKAN SUSU IBU

- Baca surah albaqarah ayat 60; letakkan tangan pada payudara, usap, 
dan doa dalam hati semoga Allah murahkan rezeki anak kita & supaya
 kita mampu keluarkan susu yang 
cukup pada anak kita hingga sekurang-kurangnya umurnya 2 tahun.

Maksud ayat : Dan (ingatlah) ketika Nabi Musa memohon supaya 
diberi air untuk kaumnya, maka Kami berfirman: 
“Pukullah batu itu dengan tongkatmu”, (ia pun memukulnya), 
lalu terpancutlah dari batu itu dua belas 
mata air sesungguhnya tiap-tiap satu puak (di antara mereka) 
telah mengetahui tempat minumnya masing-masing. (Dan Kami berfirman):
 “Makanlah dan minumlah kamu dari rezeki Allah itu, dan janganlah kamu 
merebakkan bencana kerosakan di muka bumi”.

- Berzikir dgn kalimah YA MATIN (Maha Sempurna KekuatanNya) 
70 kali setiap hari. Waktu yg paling bagus adalah pada waktu malam dan subuh. 
Anda juga boleh bacakan zikir tersebut dan hembuskan ke dalam segelas air lalu diminum.

- Baca doa untuk ibu-ibu- “Ya ALLAH…permudahkanlah segala urusan kehidupanku, 
banyakkanlah susuku untuk bayiku, dan permudahkanlah perjalananku untuk menyusukan 
anakku agar menuruti segala yang telah Engkau syariatkan…AMIN…”



- Baca Selawat dan bismillah sebelum menyusu dan mengepam.



Dalam masa yang sama kita percayakan rezeki dari Allah untuk anak-anak kita . In Shaa Allah . kadang-kadang dah banyak cara juga buat tapi susu tetap juga berkurang. tengok balik cara kita . 

Dan selain itu , saya sarankan anda amalkan Set Penyusuan Shaklee yang terlaris ni . 

kenapa saya sarankan set penyusuan ni ? 





  • Lebih bertenaga dan tidak mudah letih
  • Mood yang lebih baik dan tidak mudah stres
  • Berat badan kembali ke berat badan sebelum saya berkahwin
  • Tidak mudah jatuh sakit
  • Kulit wajah semakin cantik dan ada yang bertanya adakah saya telah berkahwin?..Suka sgt! haha.




  • Eu Four Pack Plus Salam Mesra Selamat Datang!

    Apakata Mereka ? 

    Untitled Salam Mesra Selamat Datang!


    Jom Kita Perbanyakkan rezeki Untuk anak tersayang 



    CALL / SMS / WHASSAP : 017 305 3031
    FANPAGE : butiksihatcomel
    FACEBOOK : Aizah Azlem

    Pakej : 
    Tips-tips menarik 
    konsuktasi sepanjang masa

    hubungi saya dapatkan yang terbaik :)  

    Kawasan COD 

    Bandar Seri Putra - Bangi , Putra Makhota , KLCC , KTM Mid Velly , KTM Seputeh , KTM Salak Selatan , KTM Bandar Tasik Selatan , KTM Serdang, KTM Kajang , KTM UKM , KTM Kajang , KTM Batang Benar , KTM Nilai 


    0 comments:

    Post a Comment

    PALING LARIS

    PALING LARIS

    PALING SUKA INI

    PALING SUKA INI

    FIRST AID DI RUMAH

    FIRST AID DI RUMAH

    Pengedar Shaklee Bandar Seri Putra

    Pengedar Shaklee Bandar Seri Putra, Pengedar Shaklee Bukit Mahkota, Pengedar Shaklee Nilai, Pengedar Shaklee Bangi Lama, Pengedar Shaklee Teras Jernang , Pengedar Shaklee Malaysia, Stokis Shaklee

    Terima kasih datang lagi

    Aizah Azlem. Powered by Blogger.

    Google+ Followers

    Find Us On Facebook

    Pengedar Shaklee Malaysia

    Pengedar Shaklee Bandar Seri Putra, Bangi, Pengedar Shaklee Bukit Mahkota,Bangi, Pengedar Shaklee Impian Putra,Bangi, Pengedar Shaklee Bangi Lama, Pengedar Shaklee Bangi, Pengedar Shaklee Bandar Baru Bangi, Pengedar Shaklee kajang, & Pengedar Shaklee Nilai Impian,Nilai, Pengedar Shaklee Kampung Bahagia, Bangi , Pengedar Shaklee Nilai , Pengedar Shaklee Nilai Impian , Pengedar Shaklee Nilai 3 , Pengedar Shaklee Seksyen 7, Bangi, Pengedar Shaklee Seksyen 2, Bangi , Pengedar Shaklee Seksyen 1, Bangi , Pengedar Shaklee Seksyen 8, Bangi , Pengedar Shaklee Seksyen 3, Bangi , Pengedar Shaklee Seksyen 4, Bangi , Pengedar Shaklee Seksyen 5, Bangi , Pengedar Shaklee Bangi Avenue . Pengedar Shaklee Banyan Close , Pengedar Shaklee KUIS . Pengedar Shaklee Putra Hills Residency , Pengedar Bangi Desaria Nilai , Pengedar Shaklee bandar Puteri Bangi , Pengedar Shaklee Rinching Hilir Bangi , Pengedar Shaklee Bangi Indah , Pengedar Shaklee Kampung Bangi , Pengedar Shaklee Taman Bangi Villa , Pengedar Shaklee Komuter Bangi , Pengedar Shaklee Kampung Sungai Buah , Pengedar Shaklee Anjung Suasana , Pengedar Shaklee Southville City ,

    Contact Form

    Name

    Email *

    Message *

    Ad Banner

    Ad Banner
    Breaking News

    300x250 AD TOP

    Gallery

    Ewy!

    http://picasion.com/

    Facebook