Wednesday, 4 February 2015

Perut Buncit Boleh Lemahkan Tenaga Batin Lelaki ?

Assalamualaikum para pembaca butik sihat comel semoga berada dalam keadaan yang baik-baik.

Opss Maaf Ya Entri saya kali ini 18sg Pulak, tapi ini adalah penting untuk maklumat lelaki.

Siapa Pernah dengar lelaki boroi?penyayangla tu! kenapa pulak boroi link dengan sifat ? dan kenapa pula perut buncit ni boleh lemahkan tenaga batin lelaki? jom teruskan pembacaan di sini :) 

                                  


Ketahui dahulu !

Bagaimana perut buncit ini boleh terjadi ? tahukah anda, perut buncit berkait rapat dengan gaya kehidupan seharian.Contohnya cara pemakanan anda yang kurang sihat.kenapa? makan secara berlebihan ini boleh menyebabkan lemak-lemak terkumpul di dalam perut iaitu viseral.

Apa lagi faktor menyebabkan perut buncit kita jadi buncit? jom tilik-tilik :-

1- Keturunan - Perut buncit pun boleh berpunca dari keturunan, cuba kita perhatikan dalam keluarga, majoriti perut buncit atau kita sorang sahaja alami masalah ini.

2- Penuaan - Penuaan? Ya , usia yang makin meningkat boleh hasilkan hormon dehidroepiandrosteron ( DHEA) makin berkurang kerana pengumpulan lemak perut semakin meningkat.

3- Gaya Pemakanan yang tidak bagus - Alkohol adalah musuh paling utama kerana boleh menyebabkan otot menjadi kendur.

4- Merokok - take note ya yang merokok ! - Merokok selepas makan .apa kene mengena ? perut akan rasa kembung dan ganggu masalah penghadaman. 

5- Stress - Stress juga pengundang masalah perut buncit.


Perut Buncit dan lelaki.

Masih ingat dengan iklan seorang lelaki ke klinik dan nurse bertanya " berapa bulan ?"
sampai sekarang saya masih ingat iklan tu tau . Perut buncit kadang-kadang boleh menyebabkan keyakinan diri menjadi kurang lagi-lagi jika anda belum berumah tangga. 

Perut buncit bukan sahaja melemahkan tenaga batin lelaki tetapi banyak lagi masalah mungkin akan muncul bila hadapi masalah perut buncit ini. 

Menurut kajian , Lemak yang berlebihan di bahagian perut anda jadi penghalang hormon testosterone terhasil. Lemak-lemak berlebihan ini juga menyebabkan terhasilnya pula hormon estrogen di mana ia akan merencatkan tenaga batin lelaki. Jadi anda perlu lakukan sesuatu untuk kempiskan perut anda .

Tahukah anda , selain masalah di atas , perut buncit juga punca masalah sakit jantung dan diebetis? jadi hati-hatilah dengan masalah perut buncit.

Habis tu macam mana nak Atasi masalah perut buncit
Macam-macam cara boleh membantu anda untuk mengempiskan perut dia antaranya :- 

1- Kawal gaya pemakanan anda - 
    Orang tua-tua selalu pesan " makan jangan sulam air nanti perut buncit" . 
    Selain itu, kurangkan jumlah pengambilan makanan seharian anda , kajian                 membuktikan, orang yang kawal pengambilan pemakanan sehingga 25%, berat boleh berkurangan dengan cepat.

2- Tahu tak ? senaman Sit up tidak bantu kurangkan lemak diperut . Yekew? Ye sebabnya senama sit up ini hanya membantu anda menguatkan otot perut.

3- Tingkatkan / banyakkan senaman cara kardio yang boleh bantu pembakaran lemak.

4- Jangan terkurang atau terlebih tidur - Kenapa dengan terkurang tidur ? kurang tidur boleh kurangkan kadar metabolisme sekaligus menyukarkan nak menyikirkan lemak. dan kenapa pula dengan terlebih tidur ? terlebih tidur menyebabkan badan jadi pasif, tak banyak bergerak .

5- Berhenti / Kurangkan Minum minuman yang ber soda / alkohol. 

Mahukan perut kempis barulah rasa diri berkeyakinan kan, rasa bergaya pun ada . tapi kadang-kadang ada masa boleh la bersenam.tapi banyaknya bersenam menonton TV , Bersenam tambahkan berat badan (makan aja) , Banyaknya tapi.. tapi... 


Perut Kempis :-

1- Diri Makin Yakin 
2- bebaskan dari Lemah tenaga batin 
3- Diri makin sihat
4- Bebas dari penyakit punca dari perut buncit.
5- Tak de lagi yang ejek perut buncit." dah berapa bulan"? 


BERTINDAK SEKARANG !! 

saya cadangkan anda perlu mengambil vitamin untuk kempiskan perut anda tu.. campakkan lemak-lemak degil kat perut tu dengan Vitamin Shaklee. 






Hubungi Saya untuk dapatkan set kempiskan perut anda :-

Pasti puas hati 

ALL / SMS / WHASSAP : 017 305 3031
FANPAGE : butiksihatcomel
FACEBOOK : Aizah Azlem

Pakej : 
Tips-tips menarik 
konsuktasi sepanjang masa

hubungi saya dapatkan yang terbaik :)  


0 comments:

Post a Comment