10 Senarai Kedai Nasi Lemak Tersedap Di Malaysia

10 Senarai Kedai Nasi Lemak Tersedap Di Malaysia. 

Assalamualaikum semua , Siapa pengemar nasi lemak ? Rakyat malaysia memang sinonim dengan bersarapan nasi lemak bukan ? Makan setiap pagi pun masih tidak jemu , termasuklah saya.
Setiap Kedai mempunyai resepi yang berbeza,sebab itulah kita cari kedai mana yang the best. 

Sebelum kita tengok senarai kedai, terpangil pula rasanya untuk share sedikit mengenai nasi lemak. Nasi lemak ini sebenarnya tersenarai di dalam kategori kolestrol yang tinggi. Kolestrol ini adalah punca utama kepada segala penyakit kronik, di antaranya Masalah Tekanan Darah Tinggi , seterusnya berlarutan kepada Strok / Angin Ahmar.

Saya Percaya semua orang pun tahu, tapi apa dikesahkan yang penting kita dapat makan kegemaran kita kan , mana boleh tinggal :). Jadi kita dah makan banyak nasi lemak ini, banyaklah juga kolestrol terkumpul tapi tak apa mesti ada jalan nak turunkan kolestrol dan darah tinggi. Salah satunya seperti lelaki di dalam video ini. Apa yang dia amalkan sampai tekanan darahnya turun dengan cepat? Jom tengok sekejap sebelum kita tengok senarai kedai jom :-



Seronokkan lihat mereka gembira dengan keluarga tanpa masalah tekanan darah tinggi yang membelenggu diri? fikirkanlah untuk orang yang tersayang. 


Ok Jom Tengok Senarai Kedai Nasi Lemak Tersedap Di Seluruh Malaysia 





1 ) #Nasi Lemak Restoran Zaman
Alamat : Lot 1-3811 (KM14 Jalan Gambang), 26070 Kuantan, Pahang

Di waktu pagi restoran ini sesak dengan barisan pembeli.nasi lembut yang lemak dengan sambal yang merah tetapi tidak terlalu pedas. Walaupun ada rasa sedikit manis namun masih seimbang untuk menerbitkan rasa yang tidak menghampakan.


restoran zaman kuantan


2 ) #Nasi Lemak Warung Muhibbah
Alamat : Taman Tupai Mas Perak, 34000 Taiping, Perak

warung untuk sarapan pagi yang popular di Taiping malah dikenali di sekitar Perak Utara. Gabungan sambal bilis yang merah menyala dan nasi yang cukup rasa membuatkan nasi lemak ini dianggap antara yang terbaik di Perak.

si Nasi Lemak Warung Muhibbah

Nasi Lemak Warung Muhibbah

2 ) #Nasi Lemak Liverpool Cafe
Alamat : Jalan Tan Sri Teh Hwe Lim, Batu Lanchang, Penang 11600

Kalau Anda peminat liverpool, patut pergi cafe ini.dengar kata bila ada sahaja perlawanan di antara liverpool.Cafe ini amat meriah seperti di stadium.


Nasi Lemak Liverpool Cafe

4) #Nasi Lemak Ejam
Alamat: Persimpangan Lebuhraya Ayer Keroh dan Jalan Muzaffar Shah, Melaka


komponen asasnya seperti bilis, telur dan timun masih ada. Sambalnya yang dikatakan paling sedap di Melaka itulah yang menjadi tarikan. Malah ada pelanggan yang hadir dari jauh untuk membeli nasi lemak ini.Gerai ini juga menawarkan ayam goreng berempah yang digoreng garing dan berjus. Sebungkus nasi lemak ini cukup untuk mengenyangkan hingga ke petang.
Nasi Lemak Ejam
Nasi Lemak Ejam

5) #Nasi Lemak Cinta Sayang
Alamat : Taman Ria Jaya, 08000 Sungai Petani, Kedah
Nasi Lemak Cinta sayang di bukan sahaja ada di Sungai Petani, tetapi cawangannya ada di shah alam.Sambal nasi lemak di sini memang sedap dan berbaloi-baloi untuk dinikmati dengan harganya yang murah walaupun kita memilih lauk pauk yang pelbagai. Di sini, lauk pauk boleh di ceduk sendiri mengikut kuantiti yang kita kehendaki. maklumat terkini menyatakan gerai ini telah berpindah ke lot rumah teres berhampiran iaitu rumah tuan punyanya. 
nasi lemak cinta sayang

6) #Nasi Lemak 43
Alamat: Jalan Wakaf Che Yeh-Salor, Pasir Mas, Kelantan
Nasi lemak di sini menampilkan nasi yang lembut dan secukup rasa dengan sambal yang agak sedap. Walaupun sesetengah pengunjung menyatakan sedikit masin tetapi masih seimbang dengan rasa sambal untuk menyengat.
Nasi Lemak 43

7) #Nasi Lemak Wak Kentut
Alamat : Jalan Susur Kulai 2, Taman Kulai Besar, Johor
nasi lemak ayam goreng terbaik di Johor malah di Malaysia. Tanpa “signboard” yang gah namun kualitinya boleh dilihat pada pelanggannya yang berasak-asak memesan nasi lemak masing-masing. Sambalnya dianggap biasa dan di labelkan “standard” tetapi kekuatan nasi lemak Wak Kentut adalah aroma dan perisa nasi serta kerangupan ayam gorengnya yang amat memukau. Ayam goreng Wak Kentut adalah “marvellous” dan menjadi tarikan utama pengunjung gerai ini. Ada pelanggan yang tidak teragak-agak menyatakan ayam goreng di sini lebih sedap daripada ayam goreng KFC.
Warung Nasi Lemak Wak Kentut

8) #Nasi Lemak Bawah Rumah
Alamat: Jalan Pasir Panjang, 20400 Kuala Terengganu, Terengganu
Ia juga dianggap Nasi Lemak 2 pagi kerana ia hanya mula dibuka jam 2 pagi. Melihat barisan panjang umpama membeli tiket bola mengesahkan bahawa nasi lemak ini amat sedap.Sambalnya sedikit manis tetapi sesuai dengan rasa keseluruhannya yang amat sedap. Keunikannya adalah nasi lemak ini turut menampilkan ikan tongkol sebagai salah satu menu lauk pauk utamanya yang amat popular di sini. Ia bukanlah sesuatu yang pelik kerana negeri Terengganu sememangnya terkenal dengan menu ikan tongkolnya.
Kedai Nasi Lemak Bawah Rumah

9) #Nasi Lemak Power
Alamat : Jalan Rasah, 70300 Seremban, Negeri Sembilan
suasana ala kedai mamak dan cara hidangannya juga ala mamak. Dengan komponen asas nasi lemak dan beberapa jenis lauk pauk tambahan, nasi lemak Power ini turut menjadi kegemaran penduduk setempat.
Nasi Lemak Power

10) #Nasi Lemak Antarabangsa Kampung Baru 
Alamat : 4 Jalan Raja Muda Musa, Kampung Baharu, 50300 Kuala Lumpur, Malaysia

Sambal di sini sedikit manis dan ada yang lebih memilih sambal sotong berbanding ikan bilis. Melihat lauk pauk yang dimasak dalam kuantiti yang banyak sekali lagi membuktikan ia masih menjadi piihan sehingga kini.



Tertelan air liur tengok gambar je pun kan ? hehehe .. 


SAYA TIDAK BERTANGJAWAP SAMADA KEDAI-KEDAI DI ATAS SUDAH BERTUKAR ALAMAT ATAU SUDAH TUTUP. 

Jalani kehidupan yang sihat comel dan bertenaga , supaya kita sentiasa ceria dan gembira tanpa masalah tekanan darah tinggi. masalah tekanan darah tinggi ini sebenarnya bukan perkara asing di malaysia . majoriti rakyat ini mengalami masalah yang sama. Bukan saya kata tidak boleh makan nasi lemak , boleh.. tetapi kita perlu kawal sedikit pemakanan seimbang kita :)

Saluran darah saudara saya pecah akibat tekanan darah tinggi

Awal Bulan hari tu saya dikejutkan dengan berita seorang saudara meninggal dunia kerana saluran darahnya pecah akibat tekanan darah terlampau tinggi. Ohh Baru saya tahu mengenai akibat darah tinggi ini,takutnya.Apa yang lagi menyedihkan umurnya baru sahaja dalam lingkungan 40-an, anak-anak juga masih kecil dan bersekolah, isteri juga masih muda.



Bagaimana Saluran Darah boleh pecah ? Pada Permulaannya , saudara saya mempunyai tekanan darah yang terlampau tinggi dan terus terkena strok / Angin Ahmar  . Strok / Angin ahmar ini boleh menyebabkan saluran darah di otak tersumbat dan pecah.



Jadi ini adalah pengalaman dan pengajaran bagi kita yang ada masalah tekanan darah tinggi, jangan biarkan ia merebak dengan serius tanpa rawatan yang betul dan abaikan pantang larang masalah ini.







CALL / SMS / WHASSAP : 017 305 3031
FANPAGE : butiksihatcomel
FACEBOOK : Aizah Azlem

Pakej : 
Tips-tips menarik 
konsuktasi sepanjang masa

hubungi saya dapatkan yang terbaik :)  

Kawasan COD 

Bandar Seri Putra - Bangi , Putra Makhota , KLCC , KTM Mid Velly , KTM Seputeh , KTM Salak Selatan , KTM Bandar Tasik Selatan , KTM Serdang, KTM Kajang , KTM UKM , KTM Kajang ,

0 comments:

Post a Comment

PALING LARIS

PALING LARIS

PALING SUKA INI

PALING SUKA INI

FIRST AID DI RUMAH

FIRST AID DI RUMAH

Pengedar Shaklee Bandar Seri Putra

Pengedar Shaklee Bandar Seri Putra, Pengedar Shaklee Bukit Mahkota, Pengedar Shaklee Nilai, Pengedar Shaklee Bangi Lama, Pengedar Shaklee Teras Jernang , Pengedar Shaklee Malaysia, Stokis Shaklee

Terima kasih datang lagi

Aizah Azlem. Powered by Blogger.

Google+ Followers

Find Us On Facebook

Pengedar Shaklee Malaysia

Pengedar Shaklee Bandar Seri Putra, Bangi, Pengedar Shaklee Bukit Mahkota,Bangi, Pengedar Shaklee Impian Putra,Bangi, Pengedar Shaklee Bangi Lama, Pengedar Shaklee Bangi, Pengedar Shaklee Bandar Baru Bangi, Pengedar Shaklee kajang, & Pengedar Shaklee Nilai Impian,Nilai, Pengedar Shaklee Kampung Bahagia, Bangi , Pengedar Shaklee Nilai , Pengedar Shaklee Nilai Impian , Pengedar Shaklee Nilai 3 , Pengedar Shaklee Seksyen 7, Bangi, Pengedar Shaklee Seksyen 2, Bangi , Pengedar Shaklee Seksyen 1, Bangi , Pengedar Shaklee Seksyen 8, Bangi , Pengedar Shaklee Seksyen 3, Bangi , Pengedar Shaklee Seksyen 4, Bangi , Pengedar Shaklee Seksyen 5, Bangi , Pengedar Shaklee Bangi Avenue . Pengedar Shaklee Banyan Close , Pengedar Shaklee KUIS . Pengedar Shaklee Putra Hills Residency , Pengedar Bangi Desaria Nilai , Pengedar Shaklee bandar Puteri Bangi , Pengedar Shaklee Rinching Hilir Bangi , Pengedar Shaklee Bangi Indah , Pengedar Shaklee Kampung Bangi , Pengedar Shaklee Taman Bangi Villa , Pengedar Shaklee Komuter Bangi , Pengedar Shaklee Kampung Sungai Buah , Pengedar Shaklee Anjung Suasana , Pengedar Shaklee Southville City ,

Contact Form

Name

Email *

Message *

Ad Banner

Ad Banner
Breaking News

300x250 AD TOP

Gallery

Ewy!

http://picasion.com/

Facebook