Benarkah "Anak Menyembur Air Liur Si ibu Keguguran Rambut" ?

Benarkah Mitos "anak menyembur Air Liur Si ibu Keguguran Rambut" ?

Assalamualaikum semua , entri kita kali ini mengenai anak menyembur air liur , kita pula keguguran rambut amat teruk.Kadang-kadang rasa fobia je ada anak kecil kan.. sebab takut botak !

Benarkah kata-kata turun temurun " anak menyembur Air Liur Si ibu Keguguran Rambut" ni ?.
Saya kata betul dan percaya sebab apa? sebab saya sedang alaminya! anda bagaimana ? tetapi sebenarnya mengikut kajian , ibu-ibu selepas bersalin akan mengalami perubahan hormon, perubahan hormon inilah yang menyebabkan keguguran rambut.

Kadang-kadang rasanya tidak boleh terima pula masalah rambut gugur yang teramat teruk, yelah macam dah hampir botak.Menangis ibu tau wahai anak. Tapi apa wanita ini
 
Rambut Gugur Merimaskan, Terutama Wanita Bertudung Ini...
 










Fakta mengenai rambut gugur selepas bersalin :- 
  1. Majoriti setiap wanita selepas bersalin akan alami masalah keguguran rambut ini, sehari akan keguguran 50-100 helai rambut. maakkkk aihhh banyaknya :( 
  2. Hormon dalam darah selepas bersalin salah satu punca kita alami masalah keguguran rambut ini. ( ooo baru tahukan hormon dalam darah ini)
  3. kebiasaanya , semasa meyikat rambut akan gugur penuh sikat ataupun ketika menyampu rambut, tetapi mengikut kajian, rambut akan kembali tumbuh semula.
  4. Kebiasaannya 85-95% rambut akan gugur, 15 % rambut dalam keadaan berehat ( tidak gugur)
  5. Semasa hamil, hormon estrogen yang meningkat , melambatkan pertumbuhan rambut. setelah bersalin pula, hormon estrogen ini menurun dengan mendadak, menyebabkan rambut-rambut kita gugur dengan kronik.
Bila keguguran kronik ini akan berakhir ? 

mengikut kajian , keguguran rambut yang melampau ini akan berakhir dalam masa 6-12 bulan. makkkk aiihhhh lamanya...cam nak nangis dah ni kan..rambut-rambut... 

Si Suami Kena Faham !! 
Wahai suami dengarlah luahan kami si rambut gugur selepas bersalin

Wahai suami dengarlah luahan hati isterimu ini
Bukan kehendak kami 
bukan permintaan kami 
rambut gugur yang dasyat ini
kerana melahirkan zuriatmu 
kami seperti ini .

wahai suami fahamilah kami
kami kalau boleh tak nak pun rambut gugur
jika boleh kami nak rambut lebat lagi bersinar-sinar
usah di marah jika rambut kami sana sini
usah di bandingkan rambut kami dengan itu ini
usah kau kata : ehh botak nanti"
pengorbanan kami demi anugerah illahi
anak-anak kita sayangi..

tahukah wahai suami ?
kalau boleh kehendak kami
inginkan rambut
seperti sebelum kahwin dulu
tapi itu hanyalah mimpi bagi kami  ... 
wahai suami
bantulah kami mengurangkan keguguran ini 
dengan bantuan vitamin dari shaklee
seperti video rambut gugur kronik tadi..
Hak cipta terpelihara :- Noraizah mohd . 

Sekian  luahan hati kami isteri rambut gugur ini ... 


Share kepada suami , supaya suami memahami kita .. 
bukan kehendak kita pun nak rambut gugur ni.
sedangkan kita sendiri pun sedih yang amat.
 
puisi ini memang dari saya , sebab saya juga alami masalah yang serius keguguran rambut, anak saya kini berusia 5 bulan . saya teruskan amalan zink + ESP .. 

Saya kadang-kadang lepas mandi keringkan rambut, tak sikat pun sebab ngeri sangat-sangat tengok rambut gugur. ibu-ibu lain macam saya tak ?

ada yang ingin mencuba SET KEGUGURAN RAMBUT shaklee ini ? boleh hubungi saya :-

Mungkin Anda juga meminati : 
Petua lebatkan rambut 



CALL / SMS / WHASSAP : 017 305 3031
FANPAGE : butiksihatcomel
FACEBOOK : Aizah Azlem

Pakej : 
Tips-tips menarik 
konsuktasi sepanjang masa

hubungi saya dapatkan yang terbaik :)  

Kawasan COD 

Bandar Seri Putra - Bangi , Putra Makhota , KLCC , KTM Mid Velly , KTM Seputeh , KTM Salak Selatan , KTM Bandar Tasik Selatan , KTM Serdang, KTM Kajang , KTM UKM , KTM Kajang ,




0 comments:

Post a Comment

PALING LARIS

PALING LARIS

PALING SUKA INI

PALING SUKA INI

FIRST AID DI RUMAH

FIRST AID DI RUMAH

Pengedar Shaklee Bandar Seri Putra

Pengedar Shaklee Bandar Seri Putra, Pengedar Shaklee Bukit Mahkota, Pengedar Shaklee Nilai, Pengedar Shaklee Bangi Lama, Pengedar Shaklee Teras Jernang , Pengedar Shaklee Malaysia, Stokis Shaklee

Terima kasih datang lagi

Aizah Azlem. Powered by Blogger.

Google+ Followers

Find Us On Facebook

Pengedar Shaklee Malaysia

Pengedar Shaklee Bandar Seri Putra, Bangi, Pengedar Shaklee Bukit Mahkota,Bangi, Pengedar Shaklee Impian Putra,Bangi, Pengedar Shaklee Bangi Lama, Pengedar Shaklee Bangi, Pengedar Shaklee Bandar Baru Bangi, Pengedar Shaklee kajang, & Pengedar Shaklee Nilai Impian,Nilai, Pengedar Shaklee Kampung Bahagia, Bangi , Pengedar Shaklee Nilai , Pengedar Shaklee Nilai Impian , Pengedar Shaklee Nilai 3 , Pengedar Shaklee Seksyen 7, Bangi, Pengedar Shaklee Seksyen 2, Bangi , Pengedar Shaklee Seksyen 1, Bangi , Pengedar Shaklee Seksyen 8, Bangi , Pengedar Shaklee Seksyen 3, Bangi , Pengedar Shaklee Seksyen 4, Bangi , Pengedar Shaklee Seksyen 5, Bangi , Pengedar Shaklee Bangi Avenue . Pengedar Shaklee Banyan Close , Pengedar Shaklee KUIS . Pengedar Shaklee Putra Hills Residency , Pengedar Bangi Desaria Nilai , Pengedar Shaklee bandar Puteri Bangi , Pengedar Shaklee Rinching Hilir Bangi , Pengedar Shaklee Bangi Indah , Pengedar Shaklee Kampung Bangi , Pengedar Shaklee Taman Bangi Villa , Pengedar Shaklee Komuter Bangi , Pengedar Shaklee Kampung Sungai Buah , Pengedar Shaklee Anjung Suasana , Pengedar Shaklee Southville City ,

Contact Form

Name

Email *

Message *

Ad Banner

Ad Banner
Breaking News

300x250 AD TOP

Gallery

Ewy!

http://picasion.com/

Facebook