Wednesday, 6 May 2015

Air Botol Di Dalam Kereta Sangat Merbahaya Untuk Di Minum

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua .  Pernahkah kita tertinggal atau memang tinggalkan air dalam Botol , tidak kira hanya air mineral atau air bergas di dalam kereta ? saya dulu pun memang jenis tinggal je, lepas tu minum balik.Suami saya melarang saya minum air dalam botol yang di tinggalkan didalam kereta walaupun hanya beberapa jam. Dari situ rasa ingin tahu kenapa? dan kenapa ia amat merbahaya. Jom baca sampai habis !



Tahukah kita ? air yang telah ditinggalkan dalam kereta, haba akan bertindak balas dengan bahan kimia dalam plastik botol dan seterusnya hasilkan dioksin ke dalam air. Apa dioksin tu ? Dioksin ni adalah sejenis toksin yang banyak di temui didalam tisu pesakit  kanser payudara! . haaa berdebar-debar dah hati ni bila baca ia adalah salah 1 punca kanser payudara. Kalau hari yang panas terik , tinggalkan air botol dalam kereta sehingga berjam -jam atau sudah tinggal lama lagilah tidak digalakan minum selepas tu tau.

Dioksin ini sangat beracun untuk sel-sel dalam badan kita.Dan satu lagi jangan bekukan air didalam botol plastik kerana kes ini juga dioksin boleh dibebaskan kepada plastik. Hal ini telah dijelaskan oleh Pengurus Program kesejahteraan Hospital castle , bahayanya Dioksin yang terhasil daripada tindak balas haba dan bahan kimia ini. 
petikan diambil dari sini . 

Selain itu , bahaya juga menggunakan plastik biasa untuk panaskan makanan didalam ketuhar mikro, lagi-lagi jika makanan itu mengandungi lemak. Kenapa? Kerana gabungan lemak, haba yang tinggi dan plastik akan membebaskan dioksin ke dalam makanan.

Pernah tak dulu dengar mengenai kurangkan penggunaan bekas sterina kepada guna kertas? haa ini adalah salah satu penyebabnya.

Apa yang perlu kita ubah ?

Gunakan Bekas/ botol kaca atau besi (keluli tahan karat). selain itu boleh juga guna bekas seramik untuk panaskan ke dalam ketuhar.

Dalam Islam pun, ada menjelaskan air terbahagi kepada 4 , salah satunya adalah air muyammas, iaitu air yang terdedah pada cahaya matahari sememangnya tidak elok untuk di minum kerana mungkin boleh mendatangkan kemudharatan.
rujukan diambil disini


Wallahualam....

Please Share .
Semoga maklumat ini bermanfaat untuk kita semua .





      CALL / SMS / WHASSAP : 017 305 3031
FANPAGE : butiksihatcomel
FACEBOOK : Aizah Azlem


2 comments:

  1. Slam...sy ada menjual herba warisan yg mampu menyembuhkan kanser dan pelbagai jenis kanser..tahap 1 tahap 2 tahap 3 tahap 4.sebulan akan turun sebanyak 60 hinga 80 militer or 0.6 cm atau 0.8 cm.ubat saya.andai 4 cm sel ketumbuhan.bajet 6 bulan untuk sembuh sepenuh nya.andai 8 cm ketumbuhan.bajet 8 hinga 10 bulan untuk sembuh sepenuh nya.insya allah.

    memusnahkan dan mematikan sel sel kanser.. harga cuma rm140 tetapi herba warisan ini terlalu berkesan dan saya jamin tuan tuan dan puan puan akan terkejut dengan rawatannya yang cepat dan selamat untuk sembuh...daun daun herba warisan termasuk juga daun rerama and herba herba terpilih memang tidak akan jumpa di mana mana.percaya lah..
    ..
    .merawat dan membaik pulih...jangan biar sehinga terlewat..jangan biarkan hidup derita..selagi boleh rawat lebih baik di rawat..hutan belantara kita tersembunyi sejuta 1 rahsia...herba ini amat amat mujarab..jangan biar derita membunuh kehidupan anda.ramai yang dah berjaya sembuh dengan produk sy call saya xpun msg xpun wasap sy 0174687570 mohd zuhairi... sy cma bntu membantu...sy tidak sangup tngok org dpn mata sy sengsara xpun di ragut nyawa...penawar nya telah ada...hubungi sy secepat munkin Orang yang tiada penyakit kanser andai nak amal kan herba saya ini pun boleh...jadikan amalan harian untuk menjaga badan dan membuang toksid...orang ada kanser...saya akan membantu merawat hingga sembuh NAMA SYARIKAT SAYA.....JUTAWAN HERBS NO PENDAfTARAN SYARIKAT SAYA PG 0346818-W NAMA PEMILIK MOHD ZUHAIRI BIN NOORDIN

    ReplyDelete
  2. ANTARA KANSER YANG MAMPU DIRAWAT DAN BERJAYA DIUBATI :

    KANSER PARU-PARU
    KANSER USUS BESAR
    KANSER SERVIKS/PANGKAL RAHIM
    KANSER PUNDI KENCING
    LEUKIMIA
    KANSER REKTUM/DUBUR
    KANSER TULANG
    KANSER OTAK
    KANSER OVARI
    KANSER HATI
    KANSER NODUS LIMPA/LYMPHOMA
    KANSER PAYUDARA
    KANSER RAHIM
    KANSER PROSTAT
    KANSER PERUT
    KANSER PANKREAS
    KANSER PITUITARI
    KANSER KELENJAR LIUR
    KANSER VAGINA/FARAJ
    KANSER KULIT
    KANSER MULUT
    KANSER HIDUNG
    KANSER TIROID
    KANSER TEKAK
    KANSER TESTIS
    KANSER ESOFAGUS/SALUR MAKAN
    KANSER HEMPEDU/SALUR HEMPEDU
    DAN LAIN-LAIN KANSER

    ReplyDelete