Sunday, 17 May 2015

Masalah Kentut Vagina Merbahaya Atau Tidak ?

Assalamualaikum dan salam Sejahtera semua . Kentut Vagina ataupun Kentut Faraj! pernahkah kita alami, walaupun sekali ? Atau kita tidak ambil kisah langsung mengenai ini ? Ok, Daripada survey saya, sebenarnya ramai wanita yang alami masalah kentut vagina ini, cuma kadang-kadang malu untuk bertanya dan menyelesaikan masalah ini dengan betul. 

Kenali apa Itu kentut Vagina :- 

Vaginal Flatulence atau lebih dikenali kentut vagina ataupun faraj terkentut merupakan satu keadaan dimana alat kemaluan sulit wanita mengeluarkan udara dan menghasilkan bunyi seperti kentut. Ianya berlaku akibat udara terperangkap di dalam faraj ataupun di celah-celah lapisan labia majora lalu dilepaskan seperti mana kentut dubur berlaku.Fenomena ini sering disalah anggap sebagai angin yang keluar dari bukaan faraj. Lebih menyulitkan lagi bukaan faraj tidak mempunyai deria rasa yang sensitif seperti bukaan dubur hingga membolehkan kita dapat merasai keluarnya angin dari bukaan faraj secara yakin.


Punca Kentut Vagina :- 

Punca  berlaku kentut vagina,  bila ligamen dn otot di pinggul (pelvis) jadi lemah atau rosak, selain itu , ia tidak dapat menampung organ pada bahagian itu.Kes ini boleh menyebabkan rahim / peranakan jatuh dan keluar daripada faraj. haa bahaya la tu kan ? 


Siapa yang biasa alami Kentut Vagina ni ? 
  1. Orang yang sudah melahirkan anak, biasanya bila sudah bersalin faraj akan lebih mengembang.Tisu pada faraj dan bibir di permukaan faraj menjadi kendur, ini kerana ovari tidak keluarkan lagi estrogen dan progesterone.Masalah inilah yang menyebabkan bibir permukaan faraj renggang dan udara dapat memasuki faraj lebih lagi dalam keadaan sujud.
  2. Wanita yang hampir atau sudah menopause.
  3. Wanita Hamil 
  4. Obesiti 
  5. Memiliki Fibroid yang besar
  6. Masalah sembelit yang teruk

Adakah kentut Vagina ini berbau ? 

Kebiasaannya , kentut vagina tidak berbau tetapi jika ada kes kentut vagina yang berbau busuk , ini perlu berjumpa dengan doktor. Kenapa ? Mungkin ada masalah dengan saluran fistula yang menyambung faraj dan usus. Selain itu mungkin juga terdapat jangkitan kuman pada faraj. Jangan ambil ringan jika masalah ini berlarutan.

Merbahayanya Kentut Vagina ni Boleh Sebabkan Peranakan Kita Jatuh !

Risaunya lagi ! Masalah Keintiman kita , dan Seks lemah !
faham-faham jelah kan kalau lemah ni ! kadang-kadang ada suami yang tak puas..

Kencing pun kadang-kadang tidak lawas dan bila batuk saja terkencing.

Risaunya ! Macam mana nak hilangkan Kentut Vagina ni ? 
  1. Boleh amalkan senaman kagel. macammana nak buat? proses senaman kagel ni, kita buat kemutan semasa duduk.(seperti menahan kencing) boleh buat 3 sesi setiap hari. setiap sesi 25kali.
  2. Kalau sembelit, elakkan meneran terlampau lama sehingga 15 minit!
  3. Jangan terlampau lama berdiri.
  4. Selepas buang air kecil , berdehem 3 kali supaya tiada saki baki tertinggal.

 SAYA TAK NAK NI SEMUA , SAYA NAK KEMBALI NORMAL DAN MAKIN BAGUS.

nak juga rasa keintiman itu seperti sebelum beranak dulu ! mungkin suami kita diam saja, itu tidak bermakna kita boleh abaikan masalah ini . mungkin suami kasihan dan malu nak luahkan! KITA ! KITA la kene alert ! 

berubahlah dengan amalkan alfalfa shaklee, perapat yang mana renggang.bila dah rapat, In Shaa Allah, masalah kentut vagina , makin ok . Yang ada masalah keputihan juga bagus amalkan. Sapa yang nak montok kan payudara pon bagus sangat amik ni . 
Dangan harga tak sampai pun RM 60 ni ! kita mampu merubah masalah wanita kita. 


Hanya dengan 1 klik , akan merubah segalanya ! 

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=034bec2c804e8d18f204d2ccdca64b15

Noted : jika belian online , sila hubungi saya untuk dapatkan pakej konsultasi dan tips .

Atau

Hubungi saya 

Dapatkan alfalfa dan pakej konsultasi dan tips yang menarik dengan saya

   CALL / SMS / WHASSAP : 017 305 3031
FANPAGE : butiksihatcomel
FACEBOOK : Aizah Azlem



Kawasan COD 


Bandar Seri Putra - Bangi , Putra Makhota , KLCC , KTM Mid Velly , KTM Seputeh , KTM Salak Selatan , KTM Bandar Tasik Selatan , KTM Serdang, KTM Kajang , KTM UKM , KTM Kajang



2 comments:

  1. bismillah,

    kentut vagina yang perlu diambil berat...terima kasih aizah atas artikal yang berinfomatif ini...:)

    ReplyDelete