Friday, 19 June 2015

Kasut Tumit Tinggi Punca Payudara Kendur

Assalamualaikum semua , Kasut tumit tinggi bila di pakai rasa lebih berkeyakinan selain itu mampu lebih nampak bergaya.Tidak di nafikan majoriti wanita suka akan kasut tumit tinggi ini.Malah ada juga yang bertahan memakai kasut itu walapun tidak selesa dan rasa sakit.Ada sesetengahnya juga , sanggup berkorban wang untuk membeli kasut yang bertumit tinggi dan cantik bila di pakai.

Kasut tumit tinggi , kebiasaanya kita tahu berkaitan dengan masalah saraf. Tetapi tahukah wanita sekalian kemungkinan kerana tumit tinggi aset penting kita boleh menjadi kendur?


Ini adalah penemuan baru para saintis yang mengejutkan kita , di mana wanita yang selalu / kerap / sentiasa memakai kasut tumit tinggi berisiko mengalami masalah payudara / buah dada kendur. Apabila kita memakai kasut tumit tinggi , otot dada kita menjadi lemah seterusnya akibatkan payudara menjadi kendur dan tidak kelihatan menarik. Lihat Keratan akhbar di bawah ini :-



Gambar panduan kenali payudara kita :-

Image result for payudara kendur di usia muda

Otot di bahagian dada, pectoralis major dan otot-otot kecil sekitarnya menjadi lemah disebabkan penggunaan otot belakang yang melampau. Posisi badan anda membongkok ke hadapan dan bentuk payudara akan kendur ke hadapan.

Ramai yang di antara kita mahu pakai kasut bertumit tinggi kerana ingin kelihatan tinggi dan menawan daripada biasa, tetapi fikirkan kita , ia akan membuatkan badan kita akan condong ke hadapan hampir sepanjang masa, dan keadaan inilah yang menyebabkan otot dada kita menjadi tegang dan menarik bahu secara berterusan. Selain itu, keadaan ini juga , akan akibatkan tekanan pada tulang belakang hingga ke leher dan sebabkan kita sakit bahu.

kasut-tumit-tinggi

Persoalannya ,
Bolehkah kita pakai kasut tumit tinggi ni ?

Boleh dengan syarat :-

1) Tidak memakainya berterusan dalam erti lain, jangan pakai sentiasa.
2) memilih kasut tumit tinggi yang sesuai dengan kita
3) Jangan pilh kasut yang terlampau tinggi
4) Pilih kasut tumit tinggi yang mampu menampung badan kita.
5) tidak pakai tumit tinggi jika ingin berjalan jauh.

Apa yang boleh saya lakukan untuk pastikan ia tidak kendur ?

1) kita perlu mengambil berat dengan cara duduk yang betul, kerana cara duduk yang tidak betul, boleh memburukkan lagi keadaan otot payudara yang kendur.

2) Kurangkan penggunaan kasut tumit tinggi dalam jangka masa yang lama dan jika ingin berjalan jauh.

3)  Untuk merawat masalah payudara kendur ini, saya mengsyorkan kita mengambil supplement yang membantu menegangkan kembali aset penting ini. Tetapi perlu pastikan apa yang kita ambil adala hselamat dan mendapat kelulusan dan yang pasti adalah halal.

Jangan ambil sambil lewa dengan masalah aset kita( wanita) , pastikan ia sentiasa dalam keadaan baik dan sihat. Aset itu amat penting .

JADI JOM TEGANGKAN PAYUDARA KITA DENGAN ESP  + ALFALFA SHAKLEE ;-

Teringat pula hari tu, pergi bengkel shaklee, ada yang kerja di hotel tu sembang-sembang dengan saya, katanya " saya baru ambil alfalfa ni, nak anjalkan payudara, hari tuh saya tengok sorang datin ni, dulu dia biasa je.. sekali saya tengok waaaa berubah dah payudara dia.. saya ingat dia cucuk2, laa rupanya dia amik alfalfa dengan ESP, tu saya cuba ni " ... haaa datin pun amik shaklee, tak main la cucuk-cucuk ni. cantik secara sihat kan...




HAA, JOM DAPATKAN HARI INI, ANJALKAN ASET PENTING KITA,, PENTING TU.. TAK NAK DAH MENGELEBEH!

DAPATKAN SET ASET MANTAP HANYA DENGAN SATU KLIK INI :-

                                                

Jika pembelian online , sila hubungi saya untuk dapatkan pakej konsultasi dan tips menarik.


Atau Terus hubungi Saya :- 



                                                    CALL / SMS / WHASSAP : 017 305 3031
FANPAGE : butiksihatcomel
FACEBOOK : Aizah Azlem





0 comments:

Post a Comment