Saturday, 4 July 2015

Idea Kreatif Cara Bercucuk Tanam Rumah Jenis Bertingkat Dan Kecil

Assalamualaikum semua, tinggal di rumah bertingkat seperti kondominium , pangsapuri , flat tidak semestinya tidak boleh bercucuk tanam ni, cuma perlu idea-idea yang menarik  dan kreatif untuk tampil lebih nampak selesa dan sejuk mata memandang.
Selain itu, barang-barang lama dan terbuang juga boleh di guna pakai untuk deco bercucuk tanam kita ni, haa menjimatkan bukan ? dengan cara ini juga akan mengurangkan kita menyimpan barang lama tanpa membuat apa-apa . jimat ruang tu .
 

Jom kita tengok apa yang boleh kita buat :-



 ini letak tepi balkoni ni :-
















haa macam mana ? menarik kan ? hari minggu boleh la kita mendeco rumah dengna tanaman.. sejuk dan nampak hijau je.. tapi kene rajin sikitla nak menanam nye tu :) 

Selamat mencuba u olss.... 

5 comments:

  1. suka tengok gambar-gambar ini. sebab saya pun baru nak berjinak-jinak menanam di rumah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sejuk mata memandang..

      terima kasih dtg berkunjung ...

      Delete
  2. boleh lah buat idea tanam sayur dalam rumah nanti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. in Shaa Alla h boleh , heheheh

      Terima kasih dtg berkunjung

      Delete
  3. Salam, haa seronok kan..rumah flat ke kondo ke pun dh bleh bercucuk tanam secara comel-comelan kalau kreatif..best2!

    ReplyDelete