Cara Hilangkan Angin Dalam Badan Dengan Mudah Dan Cepat

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Entri saya kali ini bersangkut dengan Angin dalam badan yang berlebihan. Kebanyakkan individu mengalami masalah ini tidak kira peringkat umur , jantina mahupun size badan, apa yang membezakanya ialah punca terkumpulnya angin didalam badan.



Apa Sebenarnya penyebab Angin berlebihan dalam badan kita ni ? jom kita cek senarai kat bawah :-

1) Tertekan atau stress
Sebenarnya, apabila kita dalam keadaan tertekan ataupun stress, semakin kerap kita menghirup udara.jadi kurangkan daripada stress :)

2) Pemakanan
pemilihan dari segi pemakanan perlu dititik beratkan.Ada jenis-jenis makanan yang menyebabkan angin didalam badan. Diantaranya seperti :-

  • Sayur-sayuran - Kobis , Taugeh , Asparagus, Brokoli 
  • Kekacang
  • Buah-buahan - Epal , Pear , Peach
  • Minuman - Air bergas, berkafien 
  • Bijirin - Roti gandum , Cereal
  • Makanan ringan
  • Makanan yang ada banyak laktus seperti makanan dalam paket.
  • Makanan manis yang mempunyai fruktosa

3) Merokok 
Merokok pun penyumbang utama angin banyak dalam badan. Asap yang di sedut itu terus meresap masuk kedalam badan. Jadi jom berhenti merokok supaya lebih sihat .

4)Produk Tenusu 
Pengambilan produk tenusu yang banyak akibatkan banyak angin terkumpul dalam badan kita kerana kita kekurangan enzim laktase yang menyebabkan laktosa tidak dapat di cerna dengan betul dan terus ke usus kita.


Kesan daripada terlebihnya angin dalam badan ini boleh menyebabkan badan kita menderita, kita akan alami :- 

  • Rasa teramat lesu
  • Selalu rasa kebas-kebas
  • Tapak kaki dan tangan rasa sejuk 
  • Kulit mudah kering 
  • Perut selalu berangin
  • Selera makan beransur hilang 
  • Selalu sakit kepala 
  • nafsu "bersama" semakin berkurangan
  • Seluruh badan rasa tidak selesa dan penat tanpa sebab .
  • Sakit sendi akan berlaku
  • dan paling kita takut sekali ,  boleh menyebabkan bengkak atau sembab di mana-mana bahagian badan , Angin yang lama dalam badan boleh membentuk cyst . terasa keras bila di sentuh dan sukar dipecahkan.



Jadi sebelum terlambat , apa yang perlu kita lakukan nak usir jauh-jauh masalah angin lebih ni ? apa yang boleh kita ubah dalam kehidupan kita? apa yang boleh kita amalkan ?  Yang Penting Mudah untuk kita amalkan .. jom baca lagi :- 

1) Kurangkan aktiviti boleh mengundang bertambahnya angin dalam badan. jika kita mengalami masalah sendawa yang teruk , di nasihatkan kurangkan pengambilan gula-gula .Selain itu, di nasihatkan mengunyah makanan secara pelan-pelan (mengikut sunnah). kurangkan aktiviti bersembang sewaktu makan . 

2) Teliti dalam pemilihan makanan kita , kita boleh catatkan makanan apa yang boleh mendatangkan angin dalam badan , contohnya bila kita makan Kobis , kita rasa tapak tangan dan kaki kita sejuk-sejuk. terus catatkan supaya di hari kemudian kita elakkan mengambilnya. 

3) Mengambil minuman  atau makanan yang di campurkan dengan halia , halia memang terkenal dengan khasiat membuang angin di dalam badan sejak turun temurun lagi. kebiasaanya selalu kita dengar orang order tea halia. tidak kurang yang suka membuat ulam. Tetapi tak kan hari-hari kita nak makan atau minum halia ? :(  

Oleh sebab itu , Shaklee memperkenalkan kapsul untuk menghilangkan angin dalam badan dengan mudah dan cepat. 



Peppermint Ginger Plus memang penyelesaian kepada masalah angin dalam badan . Ia di rumus khas daripada herba asli

  • Halia - Yang memastikan sistem penghadaman kita lancar dan boleh menyamankan dan melegakan perut. 
  • Pudina - Sebagai pelengkap kepada halia untuk menggalakkan sistem penghadaman secara sihat dan kembalikan keselesaan perut dengan membuang angin.
Selain itu, ia juga di rumus daripada jintan hitam dan jintan manis. yang paling utama dan penting 100% adalah daripada khazanah semulajadi, tanpa bahan pengawet ataupun bahan kimia. 

Alhamdulillah ia selamat di gunakan . malah ia memudahkan kita hanya dengan menelan tablet sahaja, pada yang sukar untuk mengambil tablet ,jangan risau boleh kita buat macam teh halia tu, cuma rendamkan dalam air teh ..erhmm nyaman. In Shaa Allah.



Hubungi saya untuk menyelesaikan masalah angin dalam badan anda sekarang ! :) 

         harganya pun murah sahaja , rasa amat berbaloi-baloi dengan 90 biji tablet kat dalam.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=9c2aef8bf511d208ee623850400a7f9e



 Jika pembelian online , sila hubungi saya untuk dapatkan pakej konsultasi dan tips menarik.

Atau Terus hubungi Saya :- 

                                                    CALL / SMS / WHASSAP : 017 305 3031
FANPAGE : butiksihatcomel
FACEBOOK : Aizah Azlem




0 comments:

Post a Comment

PALING LARIS

PALING LARIS

PALING SUKA INI

PALING SUKA INI

FIRST AID DI RUMAH

FIRST AID DI RUMAH

Pengedar Shaklee Bandar Seri Putra

Pengedar Shaklee Bandar Seri Putra, Pengedar Shaklee Bukit Mahkota, Pengedar Shaklee Nilai, Pengedar Shaklee Bangi Lama, Pengedar Shaklee Teras Jernang , Pengedar Shaklee Malaysia, Stokis Shaklee

Terima kasih datang lagi

Aizah Azlem. Powered by Blogger.

Google+ Followers

Find Us On Facebook

Pengedar Shaklee Malaysia

Pengedar Shaklee Bandar Seri Putra, Bangi, Pengedar Shaklee Bukit Mahkota,Bangi, Pengedar Shaklee Impian Putra,Bangi, Pengedar Shaklee Bangi Lama, Pengedar Shaklee Bangi, Pengedar Shaklee Bandar Baru Bangi, Pengedar Shaklee kajang, & Pengedar Shaklee Nilai Impian,Nilai, Pengedar Shaklee Kampung Bahagia, Bangi , Pengedar Shaklee Nilai , Pengedar Shaklee Nilai Impian , Pengedar Shaklee Nilai 3 , Pengedar Shaklee Seksyen 7, Bangi, Pengedar Shaklee Seksyen 2, Bangi , Pengedar Shaklee Seksyen 1, Bangi , Pengedar Shaklee Seksyen 8, Bangi , Pengedar Shaklee Seksyen 3, Bangi , Pengedar Shaklee Seksyen 4, Bangi , Pengedar Shaklee Seksyen 5, Bangi , Pengedar Shaklee Bangi Avenue . Pengedar Shaklee Banyan Close , Pengedar Shaklee KUIS . Pengedar Shaklee Putra Hills Residency , Pengedar Bangi Desaria Nilai , Pengedar Shaklee bandar Puteri Bangi , Pengedar Shaklee Rinching Hilir Bangi , Pengedar Shaklee Bangi Indah , Pengedar Shaklee Kampung Bangi , Pengedar Shaklee Taman Bangi Villa , Pengedar Shaklee Komuter Bangi , Pengedar Shaklee Kampung Sungai Buah , Pengedar Shaklee Anjung Suasana , Pengedar Shaklee Southville City ,

Contact Form

Name

Email *

Message *

Ad Banner

Ad Banner
Breaking News

300x250 AD TOP

Gallery

Ewy!

http://picasion.com/

Facebook