Saturday, 17 September 2016

Betulkah Soya Merbahaya Untuk Ibu Hamil Dan Bayi ?

Betul ke soya merbahaya pada bayi dalam kandungan dan selepas kelahiran ? 
SAPA PERNAH DENGAR PASAL NI ?

》 jom saya share pengalaman aizah sendiri mengenai soya.

Semasa aizah hamil anak pertama, masa tu kurang lagi info-info, cuma baca
MINUM SOYA ANAK KULIT CANTIK DAN PUTIH
hampit setiap hari aizah teguk soya kat office.

SELEPAS anak usia 40 hari. bermula episod sedih ibu. anak saya saya eczema teruk. serata hospital klinik. tak kira lah pakar atau pun tidak. di kampung trg mahupun kluang dan di bangi.. kami jajah pegi. stress lagi orang duk kata macam tu macam ni. rasa nak mengamok hokey..
SEHINGGA anak saya terpaksa di belah belah kepala sebab dia punya eczema tu sampai macam bengkak dan bernanah. di badan tak boleh salah sikit memang akan naik eczema.
TIBA pergi disebuah klinik pakar Doktor tanya
"PUAN ADA MINUM SOYA SEMASA HAMIL?"
memang saya suka soya , jawap doktor
"INI ADALAH KESANNYA, KULIT ANAK SANGAT SENSITIF,BOLEH PUAN AMBIL SOYA TAPI PILIH NON-GMO."
menyesal sangat-sangat masa tu.. nangis ibu.
KERANA anak eczema juga ibu kenal shaklee, beli herbal blend.
MASUK anak ke 2 . saya memang stop tak ambil langsung SOYA. kecuali SOYA NON-GMO SHAKLEE.
saya yakin dengan ESP SHAKLEE sebab dia non-gmo selamat digunakan. kulit anak boleh cantik,gebu jugak. bukan kulit anak je cantik.. kulit ibu sekali pakej.
ALHAMDULILLAH , anak ke dua lahir. kulit anak tak macam kakak yang bereczema. kulit adik susah dapat eczema. syukur sangat masa preggy pun beetenaga kadang berdiri dalam tren dari klcc tukar di kl sentrel naik ktm sampai bangi.. Berdiri je.. Alhamdulillah BOLEH.

sebab tu SAYA YAKIN nak cadangkan semua golongan ambil ESP SHAKLEE.

#tsunamishaklee #redahje #ptstim9

0 comments:

Post a Comment