Tuesday, 11 April 2017

5 Langkah Penting Untuk Kulit Lebih Cantik Dan Sihat

Ingin cantik, adalah lumrah setiap wanita , malah tidak di nafikan lelaki juga ada yang sangat mementingkan kcantikan wajah.Keinginan kecantikan wajah ini tidak mengira usia, ada yang umur 60 keatas cantik seperti anak dara . 

Seperti kita tahu, sekarang ini terlalu banyak lambakan kosmetik dan ubat yang menjanjikan cantik berseri dalam waktu yang cepat dan kulit licin seperti plastik. Tahukah kita apa isi kandungan yang di adunkan ke dalam setiap kosmetik dan ubat tersebut untuk membuatkan ia bertindak dengan cepat ? . Berhati-hatilah sebelum ia boleh memudharatkan kita kelak. 


Saya memang takut nak menggunakan kosmetik dan ubat yang menjanjikan kecantikan segera sebab kemungkinan bahan kimia yang dia gunakan adalah tinggi. Jadi sebolehnya aizah cari alternatif yang selamat untuk nampak cantik berseri.

5 Langkah Penting Untuk Kulit Lebih Cantik Dan Sihat 




PETUA

1) Solat 

Jangan tinggalkan solat kerana air wudhuk sangat penting , 5 kali kita bersihkan muka kita dari kekotoran di wajah kita . Selain itu ia mampu membuatkan muka kita nampak berseri-seri :)

2) Urutan wajah 
Urut wajah kita dari bawah ke atas seperti gambar saya sertakan ini dan di iringi selawat sebanyak 3 kali.  Selain itu boleh juga kita mengamalkan zikir  Ya badiyah , Ya Nur , Ya Hadi , Ya Allah .

3) Air Suam 

Amalkan air suam setiap hari selepas bangun tidur . Sebaiknya bangun tidur sebelum gosok gigi , sebelum mandi , sebelum berkumur , minum air suam terlebih dahulu. cara ini bukan sahaja untuk kecantikan wajah malah baus untuk sistem badan kita.

4) Doa semasa lihat cermin

Semasa melihat cermin untuk berhias, kita boleh berdoa dan seterusnya berselawat dan sapu ke muka dengan niat wajah indah seperti Nabi Yusuf .

Doa yang boleh kita amalkan ialah :-


5) Surah Al-waqiah 

Selepas solat isyak , boleh baca surah al-waqiah ayat 35-37 hembuskan dalam air dan minum .

Ayat 35) Sesungguhnya Kami telah menciptakan isteri-isteri mereka dengan ciptaan istimewa,
Ayat 36) Serta Kami jadikan mereka sentiasa dara (yang tidak pernah disentuh),

Ayat 37) Yang tetap mencintai jodohnya, serta yang sebaya umurnya, (56.38) (Semuanya itu disediakan) bagi puak kanan.

6) Surah Yusof 

Selepas solat subuh , kita baca surah yusof , kemudian minum air suam 3 teguk . 

7) Amalkan Set Kecantikan Shaklee 

Alhamdulillah sejak saya amalkan set kecantikan shaklee ni memang banyak sangat perubahan pada kulit . Bukan kulit wajah sahaja malah kulit seluruh badan saya . kulit wajah rasa lebih halus , lebih tegang dan rasa segar . 

yang penting set kecantikan shaklee ini selamat di gunakan dan amat berkesan . Ia membantu bukan setakat luaran malah ia membantu cantik dari dalaman juga . Bila badan kita cukup nutrisi , kulit kita akan sihat dan cantik . waa siapa tak nak cantik , pakej pulak sihat . 

A pa yang saya ambil ialah vivix shaklee , Esp , Vitamin C , Pencuci muka dan Vitamin E . Memang best sangat :-




Jom baca kisah sahabat saya pula yang juga mengambil st kecantikan shaklee ni :-


[KULIT MUKA SEMAKIN CERAH SEKATA SELEPAS AMALKAN VIVIX]
.

Assalamualaikum
Nama saya Zainah Mukhtar. Saya pengguna dan juga pengedar vitamin Shaklee..
Saya dah makan hampir semua vitamin shaklee sejak 2 tahun lalu, ada 4-5 jenis yang belum. Vivix adalah yang terbaru saya cuba. Sebelum ni memang selalu tengok kawan-kawan dan pelanggan jer yang bercerita tentang keberkesanan vivix ni. Terdetik juga dalam hati, satu hari aku mesti cuba vivix. .
Dipendekkan cerita, saya dapat sebotol vivix hasil daripada bermain kutu. Sebab vivix ni agak mahal untuk saya sebagai seorang surirumah, jadi nak cuba punya pasal main kutu vivix la..
Sebelum minum vivix saya memang dah amalkan vitamin2 lain juga seperti ESP, VITA C, VITA E, B COMP, OSTEMATRIX, GLA, ALFALFA dan beberapa lagi. Setiap hari memang ambil vitamin2 ni semua. Saya ambil untuk menjaga kesihatan dan untuk kecantikan..
Saya teruja sangat dengan vivix ni. Saya nak buat 'eksperimen' kat diri sendiri. Sebelum ni ramai dah cakap vivix ni best, vivix ni vivix tu, jadi tiba masa saya pula nak cuba..
Saya berhenti ambil vitamin2 yang lain kecuali ESP 3 hari sebelum minum vivix. Saya dengan ESP ni kawan baik, waktu sarapan mesti minum segelas ESP. Saya jarang ambil sarapan yang berat2, cukup segelas ESP untuk memberi saya rasa kenyang dan tenaga sehingga waktu makan tengahari..
Maka saya cuba vivix satu sudu kecil buat permulaan selama 3 hari. Selepas 3 hari saya ambil 1 sudu besar pula. Saya mula perasan ada perubahan bila saya tengok cermin selepas bangun tidur. Wow!! Sangat luarbiasa kesan vivix ni, kulit wajah saya nampak lembap dan pori2 terbuka dah berkurang. Lepas seminggu tona kulit dah nampak makin lebih sekata dan semakin cerah. Saya senyum sorang2 depan cermin, seronoknyaaa.
Sekarang barulah saya percaya yang vivix ni betul2 memberi kesan untuk awet muda. Sebelum ni macam kurang percaya sebab tak cuba sendiri. 

.
Saya memang takde pakai krim kecantikan. Krim malam NutriWhite yang saya pakai sebelum ni pun dah lama habis sebelum saya minum vivix. .
Jadi saya sangat syorkan pada semua yang nak wajah awet muda tapi malas nak makan vitamin banyak2 atau nak tepek krim siang malam, elok sangat minum vivix 1 sudu sebelum tidur. Bangun pagi tengok cermin mesti senyum sorang2..
Orang kata tak kenal maka tak cinta. Tak cuba maka tak tahu. Begitulah dengan vivix, mesti kena cuba sendiri..Itulah kesan vivix kepada saya. Terima kasih Shaklee, terima kasih Supermom Shaklee Story.
#supermomshakleestory #myvivixstory#vivixse 

Jadi, sudahkan bersedia kulit wajah kita jelita seperi ayu raudah ? cantik seperti rita rudaini ? artis- artis ini juga menggunakan vivix untuk kecantikan ni tau . 

jadi apa tunggu lagi jom cantik kan kulit wajah kita .  

boleh membuat pembelian dengan klik di link di bawah ini atau hubungi saya terus di :- 

Pembelian secara online :-

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=9c2aef8bf511d208ee623850400a7f9e


Jika pembelian online , sila hubungi saya untuk dapatkan pakej konsultasi dan tips menarik.

Atau terus call dan whatsap Saya :- 











3 comments: