8 Tips Detox Yang Sesuai Di Bulan Ramadhan

Biasanya di bulan ramadhan ni macam-macam juadah terhidang kan ? lagi kalau kita pergi bazar kadang beli sampai tak habis makan. cuba kita ubah ramadhan kali ini dengan berpuasa sambil detox dalam masa badan sihat dan cergas , kita juga boleh menurunkan berat badan kalau kena cara yang tepat .

banyak cara yang boleh kita lakukan , aizah share 10 dulu kat sini untuk sama-sama kita konsisten lalukan .



sebelum tu Jom Cek pada badan kita, sering atau tidak alami masalah-masalah seperti ini ?
  • Ada masalah Penghadaman
  • Sering sembelit
  • Jerawat sering bertandang tidak kira dimuka , di badan .
  • Selalu letih dan tidak bermaya
  • Sakit kepala
  • Alami penuaan pra-matang
  • Masalah insomnia
  • Mempunyai berat berlebihan 

JIKA ADA WALAUPUN TIDAK SEMUA ! ANDA SANGAT PERLU DETOX !



1) Ambil makanan yang banyak serat contohnya masak guna beras perang , buah-buahan dan sayur-sayuran organik , lobak , brokoli, rumpai laut . makan-makan ni sangat bagus untuk tujuan lakukan detox . 

2) Minum air masak yang cukup sekurangnya 2 liter air tau kita boleh ambil 8 gelas air setiap hari .  kita boleh juga mengikut sukatan air mengikut berat badan kita seperti gambarajah di bawah :- 



3) Kita boleh amalkan tarik nafas dalam-dalam, amalan ini adalah supaya oksigen boleh berdedar dengan baik dalam badan kita . jadi kita perlu ambil air sewaktu berbuka sehingga bersahur dengan cukup.

4) Elakkan tekanan emosi dan kita boleh gantikan dengan sifat atau emosi yang positif 

5) Mengurangkan atau elakkan minuman berkafien sewaktu berbuka puasa. kita boleh gantikan dengan teh herba pun bagus atau jus buah-buahan

6) Ambil vitamin c , vitamin c boleh membantu hasilkan glutation, sebatian dalam organ hati yang bantu singkirkan toksin.

7) Lakukan sedikit senaman untuk mengelurkan peluh , biasalah bulan puasa kita kadang memang ak larat pun nak buat senaman berat-berat ni kan . jadi pilihlan senaman yang senang dan mudah dilakukan . 

8) Kadang kita tak terbuat detox semulajadikan ? hari-hari pun ambil makanan dan minuman yang boleh mendatangkan toksin,  jadi aizah cadangkan ambil set detox shaklee yang mudah dan selamat . Set detox shaklee sesuai di ambil semasa berpuasa malah badan akan rasa ringan , membuang pun lancar . 

Kita boleh ambil ini :- 

full set 

1 ) Alfalfa
2) herblax 
3) peppermint ginger
4) DTX
5) vivix

Set Asas
1) Alfalfa
2) herblax 
3) peppermint ginger



                                      

jangan biarkan badan kita dipenuhi toksin dan akhirnya boleh memudharatkan diri kita . Jadi bulan puasa ni adalah masa sesuai untuk kita detox badan kita . 

Boleh hubungi saya , saya ingn membantu anda 



1 comments:

PALING LARIS

PALING LARIS

PALING SUKA INI

PALING SUKA INI

FIRST AID DI RUMAH

FIRST AID DI RUMAH

Pengedar Shaklee Bandar Seri Putra

Pengedar Shaklee Bandar Seri Putra, Pengedar Shaklee Bukit Mahkota, Pengedar Shaklee Nilai, Pengedar Shaklee Bangi Lama, Pengedar Shaklee Teras Jernang , Pengedar Shaklee Malaysia, Stokis Shaklee

Terima kasih datang lagi

Aizah Azlem. Powered by Blogger.

Google+ Followers

Find Us On Facebook

Pengedar Shaklee Malaysia

Pengedar Shaklee Bandar Seri Putra, Bangi, Pengedar Shaklee Bukit Mahkota,Bangi, Pengedar Shaklee Impian Putra,Bangi, Pengedar Shaklee Bangi Lama, Pengedar Shaklee Bangi, Pengedar Shaklee Bandar Baru Bangi, Pengedar Shaklee kajang, & Pengedar Shaklee Nilai Impian,Nilai, Pengedar Shaklee Kampung Bahagia, Bangi , Pengedar Shaklee Nilai , Pengedar Shaklee Nilai Impian , Pengedar Shaklee Nilai 3 , Pengedar Shaklee Seksyen 7, Bangi, Pengedar Shaklee Seksyen 2, Bangi , Pengedar Shaklee Seksyen 1, Bangi , Pengedar Shaklee Seksyen 8, Bangi , Pengedar Shaklee Seksyen 3, Bangi , Pengedar Shaklee Seksyen 4, Bangi , Pengedar Shaklee Seksyen 5, Bangi , Pengedar Shaklee Bangi Avenue . Pengedar Shaklee Banyan Close , Pengedar Shaklee KUIS . Pengedar Shaklee Putra Hills Residency , Pengedar Bangi Desaria Nilai , Pengedar Shaklee bandar Puteri Bangi , Pengedar Shaklee Rinching Hilir Bangi , Pengedar Shaklee Bangi Indah , Pengedar Shaklee Kampung Bangi , Pengedar Shaklee Taman Bangi Villa , Pengedar Shaklee Komuter Bangi , Pengedar Shaklee Kampung Sungai Buah , Pengedar Shaklee Anjung Suasana , Pengedar Shaklee Southville City ,

Contact Form

Name

Email *

Message *

Ad Banner

Ad Banner
Breaking News

300x250 AD TOP

Gallery

Ewy!

http://picasion.com/

Facebook