Tuesday, 6 June 2017

8 Tips Detox Yang Sesuai Di Bulan Ramadhan

Biasanya di bulan ramadhan ni macam-macam juadah terhidang kan ? lagi kalau kita pergi bazar kadang beli sampai tak habis makan. cuba kita ubah ramadhan kali ini dengan berpuasa sambil detox dalam masa badan sihat dan cergas , kita juga boleh menurunkan berat badan kalau kena cara yang tepat .

banyak cara yang boleh kita lakukan , aizah share 10 dulu kat sini untuk sama-sama kita konsisten lalukan .



sebelum tu Jom Cek pada badan kita, sering atau tidak alami masalah-masalah seperti ini ?
  • Ada masalah Penghadaman
  • Sering sembelit
  • Jerawat sering bertandang tidak kira dimuka , di badan .
  • Selalu letih dan tidak bermaya
  • Sakit kepala
  • Alami penuaan pra-matang
  • Masalah insomnia
  • Mempunyai berat berlebihan 

JIKA ADA WALAUPUN TIDAK SEMUA ! ANDA SANGAT PERLU DETOX !



1) Ambil makanan yang banyak serat contohnya masak guna beras perang , buah-buahan dan sayur-sayuran organik , lobak , brokoli, rumpai laut . makan-makan ni sangat bagus untuk tujuan lakukan detox . 

2) Minum air masak yang cukup sekurangnya 2 liter air tau kita boleh ambil 8 gelas air setiap hari .  kita boleh juga mengikut sukatan air mengikut berat badan kita seperti gambarajah di bawah :- 



3) Kita boleh amalkan tarik nafas dalam-dalam, amalan ini adalah supaya oksigen boleh berdedar dengan baik dalam badan kita . jadi kita perlu ambil air sewaktu berbuka sehingga bersahur dengan cukup.

4) Elakkan tekanan emosi dan kita boleh gantikan dengan sifat atau emosi yang positif 

5) Mengurangkan atau elakkan minuman berkafien sewaktu berbuka puasa. kita boleh gantikan dengan teh herba pun bagus atau jus buah-buahan

6) Ambil vitamin c , vitamin c boleh membantu hasilkan glutation, sebatian dalam organ hati yang bantu singkirkan toksin.

7) Lakukan sedikit senaman untuk mengelurkan peluh , biasalah bulan puasa kita kadang memang ak larat pun nak buat senaman berat-berat ni kan . jadi pilihlan senaman yang senang dan mudah dilakukan . 

8) Kadang kita tak terbuat detox semulajadikan ? hari-hari pun ambil makanan dan minuman yang boleh mendatangkan toksin,  jadi aizah cadangkan ambil set detox shaklee yang mudah dan selamat . Set detox shaklee sesuai di ambil semasa berpuasa malah badan akan rasa ringan , membuang pun lancar . 

Kita boleh ambil ini :- 

full set 

1 ) Alfalfa
2) herblax 
3) peppermint ginger
4) DTX
5) vivix

Set Asas
1) Alfalfa
2) herblax 
3) peppermint ginger



                                      

jangan biarkan badan kita dipenuhi toksin dan akhirnya boleh memudharatkan diri kita . Jadi bulan puasa ni adalah masa sesuai untuk kita detox badan kita . 

Boleh hubungi saya , saya ingn membantu anda 



1 comment: