Cara Atasi Gout Paling Berkesan Dan Mudah

Gout,terasa ngeri bila teringat rasa kesakitan gout yang membuatkan tidak boleh tidur lena, tidak selera makan dan bagai dicucuk pisau tajam di bahagian diserang gout.Gout memang menyakitkan,orang yang hadapi sahaja yang memahami rasa sakit sehingga menganggu aktiviti harian dan juga pekerjaan.Walaupun majoriti pesakit gout adalah usia emas, tetapi ada juga pesakit gout dikalangan orang muda.[…]

Cara Atasi Rabun Dan Silau Dengan Berkesan

Anda ada masalah mata? memang malas dah nak pakai cermin mata kalau boleh kan? kat sini aizah ingin share cara atasi rabun dan silau dengan berkesan :- Jom kita tengok testimoni yang dah berjaya dengan set kesihatan mata shaklee ini :- TESTIMONI 21 : AINI NABILAH [POWER SILAU DAN RABUN JAUH SEMAKIN BERKURANGAN SELEPAS AMALKAN[…]

Checklist Persediaan Dan Kelengkapan Persekolahan

Assalamualaikum semua, anak-anak nak sekolah biasanya ibu bapa yang berdebar dan resah, yelah kan banyak persediaan yang perlu dilakukan.Lagi-lagi macam saya anak pertama baru nak daftar darjah satu,memang rasa berdebar dan tertanya-tanya juga apa yang perlu di buat kelengkapan semua. Jadi dah aizah mencari dan kumpulkan senarai kelengkapan yang perlu di sediakan, aizah kongsi juga[…]

Cara Berkesan Hilangkan Parut Chickenpox Dengan Mudah

Chickenpox memang sakit orang kata, chickenpox ini juga jadi ngeri pada sesiapa yang alami. Sebab chickenpox akan meninggalkan parut yang boleh jadi hodoh pada kulit.haa sebab tu orang yang kena chickenpox ini memang ikhtiar ambil apa-apa yang boleh menghilangkan parut . tetapi wajiblah pilih yang bereksan dan selamat digunakan tanpa bahan merbahaya dan tanpa bahan[…]

Cara Hilangkan Sakit Migrain Dengan Berkesan

Migrain memang menyakitkan, sesiapa yang alami masalah migrain sahaja yang tahu betapa ia memeritkan. Ada yang rasa nak hantuk kepala kedinding pun ada. haa bayangkan betapa peritnya bila migrain tu datang ada yang sehingga terkencing dalam seluar.Migrain ini sakit kepala yang dikenali juga sebagai vascular headache.Kebiasaanya sakit kepala migrain ini akan berulang berlaku dan akan[…]

Punca Sembelit Teruk Dan Cara Atasinya

Sembelit memang benda biasa bagi kita.Tetapi yang luar biasa apabila sembelit kerap terjadi dan juga sembelit yang berlarutan sehingga memudharatkan badan kita. Sembelit ini adalah kekerapan membuang air besar yang sedikit,berkurangan atau sakit ketika ingin membuang najis.Sebenarnya sembelit ialah satu gejala bukannya satu penyakit.Majoriti antara kita pernah alami masalah sembelit ini. Sembelit jika dibiarkan berlarutan[…]

Cara Dan Petua Hilangkan Senggugut Dengan Berkesan Dan Cepat

Sengugut? memang senggugut ini sangat menyakitkan, sesetengah orang yang alami masalah senggugut, sakit sampai pengsan. rasa kejang perut yang sakit sangat , rasa pening , sakit pingang, rasa nak muntah. adui memang tak tahan senggugut kadang tu kan. Sebab tulah kadang bila datang haid dan sunggugut, ramai yang selalu moody,PMS. Yelah senggugut ni semua rasa[…]